نیروهای گشت دریایی ایتالیا از نجات حدود 1000 مهاجر غیرقانونی در نزدیکی سواحل لیبی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه در مرزبانی دریایی ایتالیا اعلام کردند حدود 1000 آواره از جمله شماری از زنان و کودکان دوشنبه در حاشیه سواحل لیبی نجات یافتند.

در این منطقه هرچند سفر آوارگان با شناورها کمتر شده اما این سفر همچنان خطرناک باقی مانده است.

کشتی های مرزبانان دریایی ایتالیا کشتی تحت اجاره پزشکان بدون مرز و کشتی های نظامی انگلیسی،‌اسلوواکی و بلژیکی که در عملیات اروپایی مبارزه با قاچاق آوارگان موسوم به سوفیا شرکت دارند 494 آواره را که سرنشین هفت قایق بادی و یک قایق کوچک ماهیگیری بودند ،‌نجات دادند.

سازمان پزشکان بدون مرز در صفحه توییتر خود تصریح کرد 110 آواره را نجات داده است که شامل 25 زن و 19 کودک بوده است. این آوارگان عمدتا از نیجریه،‌ غنا و نیجر بودند.

آنها به یک کشتی نظامی منتقل شدند ودر مسیر انتقال به ایتالیا هستند. طبق داده های کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد ،با وجود سرما و شرایط نامساعد جوی صدها آواره هنوز هر هفته تلاش می کنند از لیبی عازم اروپا شوند.

از آغاز سال بیش از 140 هزار نفر در ایتالیا نام نویسی کرده اند. این تعداد در مقایسه با سال گذشته اساسا به سبب اینکه سوری ها اکنون عمدتا از یونان و بالکان عبور می کنند،‌ کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار