یکی از مسائل اساسی در حوزه سرطان بخش بستری بیماران سرطانی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حجت الله شهبازیان عضو انجمن کلینیکال انکولوژی در نشست خبری دهمین کنگره سالانه انکولوژی در خصوص بخش‌های بستری بیماران سرطانی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی برای بیماران سرطانی بخش بستری این بیماران است. قسمت بستری از دو جهت بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اول اینکه درمان سرپایی بیماران سرطانی عوارضی دارد که باید در بخش بستری تحت کنترل قرار گیرد. نکته بعدی عدم وجود طب تسکینی در مراکز درمانی است که بسیار نادیده گرفته شده است در حال حاضر در کشور از هر سه نفر یک نفر به دلیل سرطان فوت می‌کند.

شهبازی در خصوص تعرفه‌های شیمی درمانی بیان کرد: تعرفه شیمی درمانی کوتاه مدت(یک الی دو ساعت12.5K) و تعرفه شیمی درمانی بلند مدت(هفت الی 8 ساعت) 17.5(K است  با توجه به اینکه هر k در بخش دولتی 8هزار و 800 تومان و در بخش خصوصی 20 هزار تومان تعریف شده است بیماران باید برای شیمی درمانی از 110 تا 340 هزار تومان هزینه کنند.

با تلاش‌های انجمن کلینیکال انکولوژی بیمه‌ها پذیرفتند که در بخش دولتی کل فرانشیز را بپردازند بدین ترتیب در حال حاضر در مراکز دانشگاهی بیماران هیچ پولی برای شیمی درمانی پرداخت نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات کاریکاتوری است عنوان کرد: درمان سرطان باید متناسب با هر منطقه در نظر گرفته شود و مناطق مختلف کشور باید از توزیع عادلانه امکانات بهره‌مند شوند. 
در حال حاضر در ارزش‌گذاری جدید با تلاش‌های ما این موضوع منطقی‌تر شده است اما در رادیوتراپی بسیار ضعیف تر از آن هستیم که بتوانیم خدمات بروز را ارائه دهیم.

عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی ادامه داد: اگر تعرفه‌های  در نظر گرفته شده منطقی نباشد خدمات به صورت صحیح ارائه نمی‌شوند در حال حاضر خرید یک دستگاه شتاب‌دهنده برای درمان رادیوتراپی 10 الی 15 میلیون یورو هزینه بردار است. 

لزوم وجود نقاهت‌خانه سرطان 
مهدی عقیلی رئیس بخش رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان امام خمینی در خصوص مشکل مغفول نبود نقاهت خانه اظهار کرد: طب تسکینی هم باید آموزش داده شود و هم باید از امکانات لازم برخوردار شود همچنین دولت باید تعرفه‌ای تعیین کند تا سایرین برای کمک در این حوزه تشویق شوند. 

متاسفانه درحال حاضر اکثر درآمدهای سرطان به دارو منتقل شده است در صورتی که صرف این هزینه در قسمت آموزش بسیار موثرتر است .

وی تصریح کرد: مشکل پرتو درمانی از شیمی درمانی بسیار حادتر است زیرا نیازمند صرف هزینه بیشتری است. متاسفانه لیست انتظار مراکز دولتی طولانی است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: سرطان ، بیمه ، بیمارستان ، بستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۴
شهرجدید مهاجران حتی یک بیمارستان دولتی ندارد
آخرین اخبار