رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: کسانی که به دنبال حذف استکبار ستیزی از روی غفلت هستند باید بدانند که دیپلماسی مک‌دونالدی برداشتی خائنانه است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ   گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به تقارن هفته پدافند غیرعامل با عاشورای حسینی گفت: بعد از قیل و قال‌های به وجود آمده پس از رحلت پیامبر در سال 50 هجری که دشمنان حق و باطل را مخلوط کردند، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود به مقابله با آنها رفتند.

وی رمز عاشورا را پیروزی خون بر شمشیر دانست و ادامه داد: زیربار ظلم نرفتن شهادت طلبی، فرهنگ عاشوراست، این همان چیزی است که در انقلاب و دفاع مقدس هم این کارکرد را داشت.

جلالی رویکرد پدافند غیرعامل را برگرفته از پیام قیام سرخ حسینی دانست و افزود: آن چیزی که در پدافند غیرعامل هم به عنوان یک اصل شناخته می‌شود، شناخت دشمن و تهدیدات است، این همان چیزی است که به تعبیر مقام معظم رهبری مصون سازی در برابر تهدیدات و در تمامی حوزه‌هاست.

عناصر اصلی پدافند غیرعامل

سرتیپ جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به عناصر تشکیل دهنده پدافند غیرعامل اشاره کرد و عنوان داشت: تهدید شناسی و شناخت درست نسبت به دشمن و برنامه‌های آن، آگاهی دقیق از سرمایه‌ها اعم از سرمایه‌های روحی، ساختاری و ... از وظایف پدافند غیرعامل است و از همین رو بزرگترین وظیفه پدافند بی‌اثر کردن تهدیدات بر آنهاست که در راس تمامی دارایی‌ها مردم و ملت قرار دارند.

وی سرمایه‌های فیزیکی، انسانی، سایبری و معنوی را هم جزو دارایی‌های یک ملت دانست که باید از آنها دفاع کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نکته مخفی در این مسئله را شناخت تغییر تهدیدات خواند و اظهار داشت: آنچه که مهم است، تناسب رویکرد پدافند در برابر آنهاست و مقام معظم رهبری همواره تضمین حصول اطمینان در رابطه با آمادگی در برابر تهدیدات را از جمله مهمترین وظایف پدافند غیرعامل می‌دانند.

با برجام تغییری در رویکرد دشمن حاصل نشده است

سردار جلالی در بخش سوم صحبت‌های خود به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: ما صرفا در مسئله هسته‌ای یکسری امتیازات را گرفتیم و البته یکسری امتیازات هم دادیم که البته برجام تنها و تنها با شرایطی که رهبری تعیین کردند، قابلیت اجرایی خواهد داشت. نکته آن است که آمریکا همچنان دشمن ماست. این را می‌توان از صحبت‌هایی که حتی پس از برجام به زبان آوردند، دریافت.

سرتیپ جلالی تقسیم کار بین آمریکا و رژیم صهیونیستی را از جمله تاکتیک‌های دشمن دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای برجام ما فقط در یک مبحث می‌توانیم امتیازاتی بدست آوریم، البته امتیازاتی را هم بدهیم، اما تهدیدات آمریکا نسبت به ما همچنان باقی است.

وی تهدیدات آمریکا را در سه بعد ریشه‌ها و اهداف برشمرد و ادامه داد: ریشه‌های تهدید آمریکا تقابل ارزش‌های لیبرالی با اسلام است، چرا که هیچ‌گاه ایندو در کنار هم قرار نمی‌گیرند. آمریکایی‌ها به دنبال تسلط بر منافع ملی ما و تسلیم شدن ما هستند و چون آنها از الگو شدن ما می‌ترسند، با هدف توسعه لیبرال دموکراسی و هضم کردن ما در جهانی سازی که از نظر آنها همان آمریکایی سازی است، می‌خواهند ما را که به تنهایی در مقابل آنها ایستاده‌ایم، حذف کنند.

وی بهانه‌ها را بعد سوم دشمنی آمریکا با ملت ما دانست و اظهار داشت: بهانه هسته‌ای یکی از بهانه‌هاست و پس از آن توانمندی موشکی، کشتار جمعی، حقوق بشر، جزایر سه‌گانه و صلح خاورمیانه قرار دارد، لذا آنها هربار بهانه جدیدی را مطرح می‌کنند.

دیپلماسی مک‌دونالدی خائنانه است

سردار جلالی در بخش پایانی صحبت‌های خود با هشدار نسبت به نفوذ دشمن به درون کشور، خاطرنشان کرد: کسانی که از روی غفلت و یا غرض‌ورزی به دنبال حذف استکبارستیزی هستند، باید بدانند که کارشان غلط است، چرا که دیپلماسی مک‌دونالدی دیپلماسی ورزشی، سینمایی ، استاد دانشگاهی که ابزارهای نفوذ آمریکا به کشور به شمار می‌روند، یک برداشت غلط و خائنانه است. حرکت دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری در جهت استحاله و نفوذ از درون است.

وی درپایان دشمن‌شناسی، پیروی از رهبری، حضور در صحنه و پدافند کارآمد در تمامی عرصه‌ها را راهگشای کشور در این عرصه دانست.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.