بیشترین حجم بیماری‌های چند عاملی در سنین سالمندی اتفاق می‌افتد و بیشترین بار اقتصادی توسط این بیماری‌ها ایجاد می‌شود.

حمیدرضا خرم‌خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: کشورهای توسعه یافته با روند جمعیت جهان به سمت سالمندی می‌روند که با این گروه‌های سنی که از شصت ‌سال به بالا هستند نیازمند ملاحظات خاصی هستند.

وی افزود: بیماری‌های چند عاملی نظیر سرطان، آلزایمر، فشار خون و .... به منظور بهبود نیازمند خدمات دارویی، درمانی و توانبخشی خاص هستند و به این منظور باید از بدو تولد در مسیر زندگی، رشد و تکامل بوجود آورد و با بهبود سبک زندگی و بهداشت باید به سمت سالمندی پویا گام برداشت.

وی رویکرد‌های بهینه و هدفمند در زمینه سالمندی، داشتن سالمندی پویا و بهره‌مندی از تجارب این گروه در پیشرفت کشور را حائز اهمیت دانست.

شرکت های دارویی به فکر سود داروهای سالمندی هستند
حمیدرضا خرم‌خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت: شرکت‌های دارویی چند ملیتی با توجه به حجم بالای سالمندی و بیماران شایع سالمندی نظیر آلزایمر و ... به فکر سود خود هستند و دنیا درصدد رفع ملاحظات است که با توجه به سرعت بالای پیر شدن در ایران ما نیز نباید از سالمندان و مطالبات آن‌ها غافل باشیم.

وی از وجود مراکز تحقیقات سالمندی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خبرداد و گفت: امیدواریم سازمان بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت بهداشت نیز با تعامل هرچه بیشتر در رسیدن به سالمندی پویا گام بردارند که مرکز تحقیقات سالمند ‌شناسی نیز در این عرصه تمام مشارکت لازم را خواهد داشت .



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.