قائم‌مقام جشنواره سراسری روحانی و سینما در قم گفت: زندگی و فعالیت روحانیون دارای جذابیت‌های بسیاری برای تهیه کنندگان و کارگردانان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم، قائم‌مقام جشنواره سراسری روحانی و سینما در قم با اشاره به زندگی روحانیان و فعالیت های انها در جامعه گفت : بی‌شک تولید و ساخت فیلم سینمایی و تلویزیونی در زمینه زندگی و فعالیت روحانیون دارای جذابیت‌های بسیاری برای تهیه کنندگان و کارگردانان است که مخاطب عام و خاص را به همراه دارد و تجربه نیز نشان داده این‌گونه فیلم‌ها اگر با پرداخت هنرمندانه و جذابی همراه باشد در گیشه موفق خواهد بود.

حجت‌الاسلام سجاد کریمان‌مجد افزود : از این رو کم و بیش می‌بینیم که کارگردان‌ها نیز به سراغ این گونه سوژه‌ها می‌روند، البته ورود به این بحث به شرط آنکه مبتنی بر شناخت درست از روحانیت باشد هیچ مانعی ندارد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر ادامه داد: البته باید توجه داشت که حوزه شناختی سازندگان آثار از روحانی نباید فقط منحصر به امام جماعت محل و یا تصاویر بازنمایی شده از شخصیت روحانیون در یکسری آثار تلویزیونی و یا شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.

کریمیان مجد افزود : مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که اساساً بسیاری از کارگردان‌های کشور بازنمایی درستی از تصویر روحانیت مبتنی بر واقعیت‌های جامعه ندارند و فاصله زیادی با روحانیون دارند و تصویر غلط و ناقصی را به مخاطب منتقل می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد : این در حالی است که امروز روحانیون ما نه فقط در عرصه‌های سنتی تبلیغ و امام جماعت بلکه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و حتی ورزشی حضور پررنگی دارند و نیاز به جریان توانمندی داریم که بتواند متناسب با شأن روحانی، این جایگاه را به تصویر بکشد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه باید مراقب بود که حریم و شأن روحانیت خدشه‌دار نشود گفت :  چرا که این جایگاه از دیرباز مورد احترام و وثوق آحاد مردم بوده است و معتقدم که باید با دقت و حساسیت بیشتر بر روی سوژه‌های روحانی در سینما کار کرد.

وی گفت: از این رو برگزاری جشنواره روحانی و سینما که امسال دومین دوره آن برگزار می‌شود، کمک بسیاری به تقویت این شناخت و بینش و درک حساسیت‌های موضوع می‌کند.



انتهای پیام/گ


برچسب ها: فیلم ، روحانی ، سینما ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.