مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: ۵۲ دستگاه سامانه تردد شمار در ۲۶ محور ارتباطی استان اردبیل نصب‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی افزود: بیشترین تردد در محور اردبیل- آستارا در بین ۲۶ محور ارتباطی استان اردبیل ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در بررسی میزان تردد در محورهای استان این محور بیشترین میزان تردد را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر این در بین محورهای ارتباطی داخل استان نیز اردبیل- سه‌راهی سرعین بیشترین تردد را داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین گفت: علاوه بر این از ابتدای سال در مردادماه بیشترین تردد به ثبت رسیده است و تا اتمام تعطیلات تابستانی کمترین تردد نیز در اردیبهشت‌ماه بوده است؛ درعین‌حال میزان تردد ماه‌های دیگر نیز در حال احصا است.

رحمتی تجهیز و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی به‌ویژه محورهای پرتردد را از اولویت نهادهای اجرایی مرتبط دانست و تأکید کرد: به همین منظور ۵۲ دستگاه سامانه تردد شمار در ۲۶ محور ارتباطی استان نصب‌شده است.

وی تصریح کرد: تردد شمار باهدف ثبت میزان تردد که برای احصا آمارها و ارزیابی وضعیت جاده‌ها و سفرها انجام می‌شود و از سویی کاربردی برای گردشگری دارد مورداستفاده است.

رحمتی بابیان اینکه علاوه بر این ثبت تخلفاتی ازجمله فاصله خودرو و سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز نیز اندازه‌گیری می‌شود، ادامه داد: به‌منظور تأمین ایمنی جاده‌ها ۳۶ دوربین نظارت تصویری نیز تمامی وضعیت جاده‌ها و گردنه‌ها را پایش می‌کنند.

وی به نصب ۱۴ دوربین دیگر در آینده نزدیک اشاره کرد تا زمینه پایش جاده‌ها و بزرگراه‌ها هر چه بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، نصب ، دستگاه ، سامانه ، تردد ، شمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.