معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز اجرای آزمایشی پرونده الکترونیکی پزشک خانواده در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محسن اعرابی گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله آزمایشی توسط 19 پزشک خانواده در شهر بابلسر، این نرم افزار از هفته پیش برای کسب اطمینان از کارایی همه جانبه در اختیار پزشکان خانواده روستایی این شهرستان قرار گرفته است.

وی تعداد پزشکان خانواده روستایی بابلسر را 18 نفر اعلام کرد و افزود: پس از اجرای این مرحله و رفع نواقص احتمالی، نرم افزار از سوی مرکز اطلاعات فناوری وزارت بهداشت تائید نهایی شده و به صورت رسمی در تمامی مناطق مازندران اجرایی خواهد شد.

اعرابی گفت: با اجرایی شدن این نرم افزار، تمامی اطلاعات مربوط به افراد زیر پوشش هر پزشک خانواده در آن ثبت و پرونده های کاغذی کنونی از رده خارج می شود.

وی افزود: هم اکنون مطب بیشتر پزشکان خانواده در مازندران مملو از پرونده های کاغذی حاوی اطلاعات مربوط به ویزیت و انجام کارهای درمانی و بهداشتی افراد زیر پوشش است و این وضعیت کار را برای یافتن اطلاعات هر بیمار توسط پزشک و کادر اداری و درمانی فعال سخت کرده است.

او ادامه داد: مهم ترین مزیت پرونده الکترونیکی در کنار ارائه اطلاعات و سوابق درمانی افراد تحت پوشش به پزشک، فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای انجام تحقیقات گسترده تر بهداشتی در کشور و برنامه ریزی بر اساس آن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از معایب پرونده های کاغذی این است که حتی پزشک خانواده هم نمی تواند برآورد و ارزیابی کلی از وضعیت سلامتی افراد زیر پوشش داشته باشند.

به گفته اعرابی نرم افزار پرونده الکترونیکی توسط یکی از پزشکان مازندران طراحی و از بهمن ماه سال 93 توسط پزشکان خانواده شهری در بابلسر به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.