خشم روس‌ها از اقدام توهین‌آمیز نشریه هتاک شارلی ابدو

روسیه، اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور قربانیان سقوط هواپیمای روسی در مصر را به شدت محکوم کرد.

خشم روس‌ها از اقدام توهین‌آمیز نشریه هتاک شارلی ابدو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نیویورک پست در گزارشی نوشت: روسیه، اقدام نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور قربانیان سقوط هواپیمای روسی در مصر را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی توهین‌آمیز خواند. 

کاخ کرملین از این مجله طنز فرانسوی به خاطر انتشار دو کاریکاتور که هواپیمای ساقط شده روسیه را به تصویر کشده بودند، انتقاد کرد. 

نسخه جدید این نشریه که این کاریکاتورها را به چاپ رسانده بود، روز چهارشنبه منتشر شد. 

در یکی از این کاریکاتورهای سیاه و سفید تکه های هواپیما و پیکر یک انسان بالای سر یک تروریست مسلح به همراه این جمله که نیروی هوایی روسیه بمباران های خود را تشدید کرده، به تصویر کشیده شده است.

در کاریکاتور دیگر که رنگی است یک جمجمه در بین اجساد نشان داده می شود در حالی که در پس زمینه آن یک هواپیمای در حال سوختن کشیده شده است. در متن این کاریکاتور به خطر پرواز با هواپیماهای شرکت های روسی که خدمات ارزان قیمت ارائه می دهند، اشاره شده بود. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین انتشار این تصاویر را صرفا یک اقدام توهین آمیز توصیف کرد که با آزادی بیان و دموکراسی ارتباطی ندارد. 

نمایندگان دومای روسیه از دولت این کشور درخواست کرده اند نام نشریه شارلی ابدو را در فهرست نشریات تندرو قرار دهد.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
وقتی انسانیت بمیره باید انتظار چنین چیزی رو هم داشت . وقایعی که آه از نهاد آدم بلند میکنه , موضوعی برای خنده موجوداتی صرفا دوپا میشه که از حیوان هم پستترند .
آخرین اخبار