اراک

امضاء تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه فضای سبز شهری اراک

شورای شهر و شهرداری اراک با امضاء تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات در زمینه های مختلف توسعه فضای سبز شهری همکاری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ تاج آباد رئیس شورای شهر اراک در جلسه امضاء این تفاهم نامه که در صحن شورای شهر اراک برگزار شد صنعتی بودن، تراکم بالای جمعیتی و آلودگی هوا را از چالش های کلانشهر اراک برشمرد و نگاه علمی و پژوهش محور به این مسائل را از رویکردهای مدیریت شهری اراک برای رفع این چالش ها عنوان کرد.

عباسی شهردار اراک هم توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری و بکارگیری علم و دانش نوین در این راستا را از اولویت های شهرداری در راستای بهبود بخشیدن به زندگی شهروندان دانست.

دکتر آزادی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات هم بومی سازی گونه های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی شهرها را از فعالیت های این پژوهشکده عنوان کرد.

وی جایگزینی چمن ملی و سازگار با اقلیم اراک و مقاوم به کم آبی و سرما همچنین استفاده از گونه های درختان مناسب با اقلیم این شهر، ارائه مشاوره در زمینه تغذیه گیاهان و کود دهی، هرس درختان، طراحی فضای سبز،مبارزه با آفات و ایجاد کارگاه های آموزشی را از زمینه های همکاری مطابق با این تفاهم نامه عنوان کرد.

در پایان جلسه تفاهم نامه ای در 12 بند شامل موضوعات مطرح شده و استفاده از دانش فنی و دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات به امضا رئیس شورای شهر، شهردار اراک و رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات رسید.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: اراک ، تفاهم ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.