افراد باید واکسن آنفولانزا را قبل از ابتلا به آن تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر گفت: با توجه به سرد شدن هوا افرادی که هنوز به آنفولانزا مبتلا نشده اند می توانند واکسن آنفولانزا را تزریق کنند و البته این در صورتی است که فرد هیچگونه علائم سرما خوردگی در بدن نداشته باشد.

سرمدیان افزود: واکسن آنفولانزا فقط برای 3 تیپ آنفولانزا استفاده می شود و با ویروس سرما خوردگی که 500 نوع دارد متفاوت است و افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: واکسن آنفولانزا به منظور کاهش آنفولانزای نوعA استفاده می شود و این واکسن در تمامی داروخانه های سراسر استان مرکزی ارائه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این واکسن بهتر است که از تاریخ 15 شهریور تا اول مهر ماه تزریق شود و افرادی که این واکسن را تزریق میکنند 2 هفته زمان برای اثر کردن آن و تحریک سیستم دفاعی بدن نیاز دارند.

دکتر سرمدیان افزود: اگر شخص دچار آنفولانزا باشد باید 4 هفته بعد از خوب شدن و نبود هیچ یک از علائم بیماری آنفولانزا در بدن این واکسن را تزریق کند.

وی افزود: این واکسن به مدت 6 ماه در بدن تاثیر دارد و می توان از این واکسن برای افراد بالای 65 سال ، افرادی که قصد مسافرت به مکانهای شلوغ دارند، افراد دیابتی ، بیماران قلبی و تنفسی و کودکان استفاده کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: اراک ، درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.