برای توزیع و تولید کالای با کیفیت، ساماندهی اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقش واحدهای صنفی در توزیع و تولید کالاهای با کیفیتبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استاندارد بودن کالاهای سلامت محور و ارائه آن با قیمت و کیفیت مناسب و برنامه‌ریزی شده در سطح شهر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این راستا مسئولیت ساماندهی و نظارت آن برعهده واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها است. 
 
سید حسین هاشمی استاندار تهران در این‌باره می‌گوید:واحدهای صنفی در تولید و توزیع کالاهای با کیفیت نقش بسزایی دارند. 
 
* فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا 
 
باتوجه به اینکه استاندارد بودن کالاهای سلامت محور و عرضه مستقیم کالاهایی با قیمت و کیفیت مناسب باید از طریق نظارت تعزیرات حکومتی و برخورد جدی‌تر با واحدهای صنفی متخلف انجام گیرد به همین دلیل در ضرورت برخورد با سرچشمه‌های اصلی تولید کالاهای بدون کیفیت و غیر مجاز نباید تنها به برخورد با خرده فروشان اکتفا کرد زیرا برخورد با تولیدکنندگان اصلی، موجی ایجاد می‌کند که در نهایت به خرده فروشان ختم می‌شود. 
 
ایجاد تعاونی‌های توزیع موادخوراکی برای عرضه مستقیم کالاهایی با قیمت و کیفیت مناسب و همچنین عرضه آن ها در فروشگاه‌های فرآورده‌های لبنی و گوشتی عشایر استان در سطح شهر تهران با قیمت‌هایی تا 30 درصد کمتر از نرخ‌های رایج، از جمله اقدامات خوبی است که می‌تواند به عنوان الگوشدن برای سایر استان‌های کشور عنوان شود. 
 
* نظارت واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها 
 
برای ایجاد مبادی عرضه مستقیم کالاهای باکیفیت و برخورد با متخلفین در این عرصه ،اتحادیه‌ها باید نسبت به برخورد با واحدهای متخلف و نیز آموزش به سایر واحدها فعالیت مداومی داشته باشند تا از هرگونه خلاف احتمالی جلوگیری شود. 
 
*صدا و سیما دستگاهی مؤثر در جهت آگاه‌سازی  
 
بستن مسیر تخلفات واحدهای صنفی از جمله وظایف ذاتی اتحادیه‌ها است که خود در وهله اول باد در مسیر سالم حرکت کنند و همچنین دستگاه‌های ذیربط و به‌خصوص صدا و سیما به عنوان مؤثرترین دستگاه برای آگاه‌سازی مردم می‌تواند کمک‌کننده باشد و جامعه را نسبت به اصناف متخلف و به‌خصوص فروشندگان و تفریح کنندگان کالاهای مورددار آگاه کنند. 
 
* برخورد قانونی با اصناف متخلف  
 
با لزوم آگاهی مردم نسبت به خرید کالاهای با کیفیت بالا و مناسب، باید برای مقابله با متخلفان اصناف به‌خصوص خرده‌فروشان و توزیع کنندگان تنبیه اجتماعی در نظر گرفته شود که بهترین شیوه برخورد و تأثیرگذار از جریمه‌های نقدی است و این تنبیه اجتماعی می‌تواند از طریق رسانه‌ها پیگیری شود. 
 
دستگاه‌های نظارتی با گشت‌های مشترک باید نظاره‌گر میزان عرضه و تقاضا در جامعه باشند تا کالاهایی با برچسب خارجی که با قیمت‌های اندک خریداری می‌شوند به قیمت‌های بالا به مردم عرضه نشود. 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار