با وجود رضایت بیش از 90 درصدی زائران طرح آزمایشی صف‌بندی در روضه منوره امام رضا(ع) متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با بیان اینکه تشکیل صفهای طولانی نشان از اشتیاق زائران برای زیارت ضریح منور و تبرک جستن از مضجع شریف امام رضا(ع) بود،گفت: تشکیل صف‌های طولانی و نیز عدم همکاری و تاخیر برخی زائران در روضه منوره متوقف گردیدباعث شد این طرح آزمایشی متوقف شود.

سید خلیل منبتی افزود:شیوه منظم سازی و هدایت زائران در صفوف، هم چنان در رواق مبارکه دارالاجابه اجرا خواهد شد.

وی گفت: این طرح زمینه تشرف آسانتر گروه قابل توجهي از زائران مانند بيماران، سالمندان، كودكان و زنان باردار را فراهم کرد و نظم و آرامش خوبی را به ارمغان آورده بود و صف هایی طویل و البته پر از امید و نشاط که در حرم مطهر حضرت رضا(ع)تشکیل می‌شد، نیز نشان دهنده از ارادت قلبی مردم ایران اسلامی به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر و تشرف میلیونی زائران به بارگاه منور رضوی، خاطرنشان کرد: تداوم این طرح در ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) قطعا مشکلاتی را به وجود می آورد که با صلاحدید کارشناسان و انجام مطالعات، اجرای این طرح در اطراف روضه منوره به حالت تعلیق درآمد.

سید خلیل منبتی با اشاره به تاکیدات مدیران آستان قدس رضوی مبنی بر لزوم ایجاد فضایی امن و آرام در حرم مطهر برای زیارتی توام با معرفت، اظهار کرد: حتماً طرحهای دیگری را دنبال خواهیم کرد .

وی گفت: آستان قدس رضوی همواره از طرح ها و ایده های خلاقانه در راستای تکریم هرچه بیشتر زائران عزیز استفاده می کند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي ابراز امیدواری کرد: با تدبیری شایسته تر نظم و آرامش اخیر در محدوده روضه منوره رضوی و حرم مطهر همیشگی باشد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.