مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل بیش از 27 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 17 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان تحصیل می کردند،گفت: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص جذب دانش آموزان اتباع خارجی، در سال تحصیلی جاری بیش از 10 هزار نفر به آمار این دانش آموزان در استان افزوده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر مشارکت دستگاه های اجرایی در فعالیت های آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: مشارکت در آموزش و پرورش لبیک به شعار همدلی و هم زبانی است.

محسن بیگی با اشاره به وضعیت دانش آموزان لازم التعلیم بازمانده ازتحصیل در استان، خاطرنشان کرد: انسداد مبادی بی سوادی نیازمند مشارکت همه ی مردم و دستگاه های اجرایی است که متاسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی تعهد جهانی است، از تشکیل کارگروه انسداد مبادی بی سوادی در استان کرمان خبر داد.

محسن بیگی یادآورشد: توسعه و گسترش آموزش همگانی و دسترسی به آموزش رسمی و با کیفیت برای همه دانش آموزان لازم التعلیم ضروری است.

وی بر ایجاد سامانه جامع آماری به منظور شناسایی کودکان لازم التعلیم بازمانده از تحصیل، تنوع بخشی به شیوه های ارائه آموزش های رسمی به دانش آموزان و استفاده از ابزار های اطلاع رسانی در راستای آگاهی بخشی به جامعه و خانواده در ارتباط با کودکان بازمانده از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.