کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوران برخلاف آیین نامه فیفا عمل می کند و بی قانونی را رواج می دهد.

نوید مظفری در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هت تریک بی قانونی در کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فیفا برای پیشرفت داوری، دپارتمان و کمیته داوران را تقسیم بندی کرده است. 
 
در حالی که کمیته داوران برخلاف آیین نامه فیفا رفتار کرده و خود بی قانونی را رواج می دهد.
 
نمونه‌های بی قانونی 
 
طبق قانون  فیفا، صفحه 7 شماره 4 هیچ کدام از اعضای کمیته داوران حق عضویت و همکاری با ارکان فوتبال را ندارند. 
 
بی قانونی دوم 
 
بی قانونی و تکبر در کمیته داوران، سپردن چیدمان داوری ما به دپارتمان است که طبق کتاب فیفا صفحه 8 شماره 5 جزو  وظایف کمیته داوران محسوب می شود، در فیفا، دپارتمان و کمیته داوران یک بدنه هستند و دپارتمان زیر نظر کمیته مجری برنامه‌ها آن است، درصورتی که در اینجا دپارتمان و کمیته همواره مقابل هم هستند. 
 
چیدمان داوری به قدرت نمایی بین آنها تبدیل شده است. 
 
بی قانونی سوم 
 
مسئولان داوری به جای حمایت از داوران، در زمان رخ دادن اشتباهات سهوی داوران، برخلاف قوانین نمرات ناظران و محرومیت های آنان را در رسانه ها منتشر می کند، که این امر تخلف محسوب می شود. 
 
عضو سابق دپارتمان از وجود گروه بندی در بین داوران هم گفت: اینکه اشتباهات داوران به خاطر گروه بندی باشد را قبول ندارم، چرا که هیچ داوری، دیگری را بیشتر از خودش دوست ندارد، اما طبیعی است که برخی داوران با هم راحت تر باشند، دلیل اشتباهات داوران نداشتن آمادگی جسمانی و هماهنگ نبودن تیم داوری بود. 
 
اشتباه بزرگتر با سلب مسئولیت 
 
کارشناسی داوری در ادامه افزود: تیم داوری اشتباه کردند، اما دلیل نمی‌شود که کسی از خود سلب مسئولیت کند و داور بگوید،کمک داور اشتباه کرده و باید محروم شود یا مسئولان با دست، توپ را به زمین داور انداخته و از مسئولیت شانه خالی کند. 
 
قطع همکاری استان‌ها توجیه پذیر نیست 
 
داور سابق بین‌المللی درباره قطع همکاری کمیته داوران استان‌ها به دلیل چیدمان داوری هم خاطرنشان کرد: باید واقع بین باشیم و اینکه استان‌ها چرا تا قبل از این مشکل نداشتند چون منافع آنها تامین می شد. حرکت آنها برای ایجاد فشار را قبول ندارم. 
 
مظفری در پایان گفت: در همه جا رسم بر این است که مدیر ناموفق، استعفا می دهد اما در کمیته داوران فدراسیون فوتبال تا به حال این اتفاق رخ نداده است و همه روسای قبلی برکنار شده اند و استعفایی در کار نبوده است. 
 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار