مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: بارندگی و سیلاب اخیر بیش از 24 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت جدی زد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: بارندگی و سیلاب اخیر بیش از 24 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت جدی زد.

سعید حیدرپور با بیان مطلب فوق با بیان اینکه بخش کشاورزی گیلانغرب بیشترین خسارت ناشی از بارندگی اخیر را متحمل شده است، افزود: وقوع سیلاب باعث شده تا 200 هکتار از اراضی کشاورزی گیلانغرب که به کشت ذرت اختصاص داشت بطور کامل تخریب شود .

وی با اشاره به  اینکه بارندگی به 350 هکتار از مزارع گندم و جو کشت شده از 30 تا 100درصد خسارت زد خاطرنشان کرد: بارندگی همچنین  باعث تخریب 100 هکتار از اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه های گیلانغرب شد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: در جریان بارندگی تجهیزات مربوط به سامانه های آبیاری تحت فشار در حال اجرا در سطح 50 هکتار از اراضی این شهرستان نیز آسیب دید و در برخی مناطق بطور کامل تخریب شد .

حیدرپور گفت: سیلاب تعداد 10 دستگاه موتور پمپ مستقر در رودخانه ها که کار انتقال آب به محصولات پائیزی کشت شده منطقه را انجام می دادند بطور کامل تخریب کرد و با خود برد .

وی افزود: مزارع پرورش ماهی بویژه مزرعه ماهیان سردآبی گلین و پرورش ماهی خاویاری سراب، بخش دامپروری و دام های سبک و سنگین، واحدهای دامی و تاکستانهای منطقه گلین نیز در جریان بارندگی های اخیر خسارت دید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.