اعضای داعش از تلگرام به عنوان ابزار جاسوسی برای پیش‌برد اهداف تروریستی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن تایمز؛ نوآوری دو مهاجر روس تبار که از سوی کرملین تحت پیگرد قرار گرفته بودند، در راه اندازی شبکه اجتماعی تلگرام خدمت بزرگی به تروریست‌های داعش کرد. این دو مهاجر به آلمان گریختند و شبکه اجتماعی را پایه‌گذاری کردند که قابل نظارت و ردگیری نیست. تلگرام قابلیت‌هایی ویژه دارد که برای پیش‌برد اهداف تروریستی داعش بسیار مفید و کارساز است. پیام‌های داخل تلگرام کاملا ایمن هستند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل آنها را حذف کند، بدون آنکه هیچ راهی برای بازیابی این پیام‌های پنهانی وجود داشته باشد. از سوی دیگر سرعت انتقال داده‌ها با استفاده از تلگرام بالا است و می‌توان برنامه آن را در دستگاه‌های مختلف هوشمند به اجرا گذاشت. یک قابلیت مفید دیگر تلگرام این است که کاربر می‌تواند حساب کاربری خود را به نحوی پاک کند، مانند آنکه هرگز عضو تلگرام نبوده و هیچ سابقه فعالیتی از او یافت نخواهد شد.
 
تروریست‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای اشاعه رعب و وحشت و همچنین جذب نیرو استفاده می‌کنند. حالا داعش با شبکه اجتماعی جدیدی آشنا شده است که در آن حریم خصوصی کاربران در سطح بالایی حفظ می‌شود. تلگرام تمام راه‌ها بر روی نظارت بر اعمال و مطالب منتشر شده بوسیله کاربران را بسته است. تروریست‌ها دیگر احساس ناامنی و خطر نمی‌کنند و به ندرت مطالب منتشر شده خود را حذف می‌کنند زیرا اطمینان دارند اعمال آنها در تلگرام قابل پیگیری نیست. از زمانیکه سامانه "کانال تلگرام" به خدمات این شبکه اجتماعی افزوده شده است، کار برای تروریست‌ها بیش از هر زمان دیگری آسان شده است.
 
دو بنیانگذار تلگرام در پاسخ به انتقادات گفتند: حفظ حریم خصوصی انسانها از ترس ما درمورد وقوع حوادث بد احتمالی، ارزشمندتر است. ما نباید به دلیل حفظ اطلاعات شخصی کاربرانمان احساس گناه کنیم. بله داعش از تلگرام استفاده می‌کند؛ اما قرار نیست هر ابزاری که به دست سوءاستفاده‌گران افتاد، به کلی نابود کنیم.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار