معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز را خواستار شد و گفت: پروانه حمل سلاح‎ شکاری متناسب با جمعیت حیات‌وحش قابل برداشت در سطح استان صادر شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  قائدرحمتی افزود: لرستان با این‌که وسعت کم و حدود 1.7 درصد مساحت کشور را به‎خود اختصاص داده است اما بیش از 25 درصد تنوع زیستی کشور را به‌علت اختلاف ارتفاع و تنوع آب و هوایی و وجود کوه‎ها، ارتفاعات، دشت‎ها، جنگل‎ها و مراتع وسیع شامل می‎شود.

وی گفت: وجود طیف گسترده‎ای از جاذبه‎های طبیعی و زیست‌محیطی و قابلیت‎ها و جاذبه‎های سیاحتی در استان، در صورت برنامه‎ریزی اصولی علاوه‌بر حفاظت و حراست از این جاذبه‎ها توسعه متوازن استان را به‎دنبال دارد.

قائدرحمتی افزود: باید آگاهی نسبی مردم و مسئولان از اهمیت حفاظت محیط‌زیست طبیعی استان ارتقاء یابد تا از این قابلیت در جهت حفاظت و حراست بیشتر و بهتر از محیط‌زیست استان بهره برد که البته این موضوع تمایل اقشار مختلف مردم را برای حفاظت از محیط‌زیست استان دوچندان می‎کند.

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: شناسایی زیستگاه‎های حساس و محدوده و مناطق دارای ارزش زیستگاهی به‌منظور پشتوانه مناطق تحت مدیریت در استان، جهت حفظ یکپارچگی زیستگاه‎ها و جلوگیری از جزیره‎ای شدن آن‌ها که 9 درصد وسعت دارند و با مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان سطحی معادل 15 درصد را شامل می‎شود.

وی افزود: سلاح‎های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه‎های متولی باید جمع‎آوری شوند و پروانه حمل سلاح شکاری متناسب با جمعیت حیات وحش قابل برداشت در سطح استان صادر شوند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.