فرماندار تربت جام گفت : 56درصد جمعیت فعال شهرستان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،رستمی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که با حضور مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد افزود: با خرید 65 هزار تن گندم مازاد بر نیاز مردم رتبه اول تولید گندم استان را داریم و در محصولات استراتژیک دیگر مانند چغندر قند، جو، صیفی جات، تره بار، گوشت قرمز و سفید حائز رتبه اول تا ششم استان هستیم.

وی گفت : برای پایداری اشتغال در بخش کشاورزی برای احیاء و مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب و زیر ساخت های مجتمع گلخانه ای و دامی و امور آبخیزداری و آبخوان داری نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار می باشیم که امید است با پیگیری مسئولان مربوطه و استقبال کشاورزان بتوانیم با جذب این مبلغ بخشی از مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.

فرماندار تربت جام با انتقاد از فشار وارده بر کشاورزان در شرایطی که نیازمند تولید و اشتغال هستیمافزود : حمایت از کاهش مصرف آب نباید به کاهش اشتغال و تولید منجر شود بلکه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح های مکانیزاسیون ، خرید ادوات مدرن و طرح های جایگزین باید همزمان به کاهش مصرف آب ، افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی کم کنیم .

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی و مزارع کشاورزی و تشکر از توجه مسئولان شهرستان به بخش دام و کشاورزی گفت : معتقدم آب در بخش کشاورزی هدر نمی رود بلکه صرف تولید و اشتغال می شود.

مزروعی افزود : شهرستان تربت جام در بخش کشاورزی و دامی نیاز به کار و تلاش بیشتر و برنامه ریزی جدی تری دارد و ما نیز آمادگی داریم در زمینه طرح های مکانیزاسیون، گلخانه های ، مجتمع های دامی و زیر ساخت های کشاورزی تسهیلات و منابع مالی طرح ها را تامین نماییم.

وی گفت : مصرف آب در بخش کشاورزی منجر به تولید می شود و باتوجه به اینکه تولید در این بخش زنجیره ای می باشد کشاورزی ، دامداری و صنایع تبدیلی و کاهش تولید باعث وارد شدن ضربه مهلکی به اقتصاد کشور است.

شهرستان تربت جام با دارا بودن 710حلقه چاه کشاورزی ، 238 رشته قنات ، 80 دهنه چشمه ، 475 هزار هکتار منابع طبیعی ، 68 هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و 30 هزار هکتار سطح زیر کشت دیم و وجود یک میلیون و صد هزار واحد دامی و تولید 610 هزار تن محصولات زراعی و باغی از قطب های کشاورزی در خراسان رضوی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.