مدير تنظيم بازار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: وقوع بارندگی های گسترده در استان موجب شد برداشت ذرت در خوزستان برای چند روز به تعويق افتد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مسعود احمدی بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگي خريد ذرت استان قرار بود كه از 16 آبان ماه سال جاري عمليات برداشت و خريد ذرت از ذرت كاران بر اساس مكانيزم بورس كالاي ايران براي اولين بار در كشور اجرايي گردد كه به دليل بارش باران هاي سنگين عملاً برداشت مقدور نشد.

وی بر آمادگي مجموعه جهادكشاورزي براي اجراي عمليات خريد تضميني ذرت از طريق بورس كالاي ايران تاکید کرد و افزود: با همكاري شركت بورس كالاي ايران برخي مشكلات باقي مانده از جمله لزوم اينترنت داشتن انبارهاي طرف قرار داد برطرف شده است، بدين صورت كه كالاي تحويلي به انبار در آخر وقت اداري و با حضور مسئول انبار در مديريت جهادكشاورزي شهرستان صدور قبض گردد.

گفتني است بر اساس روال خريد تضميني امسال كه از طريق بورس انجام مي شود، پس از اعلام ذرت تحويلي به انبار در تابلوي بورس بر اساس قيمت روز خريداري مي شود و پس از تأييد از سوي بورس مابه التفاوت مربوطه تا قيمت تضميني از طريق جهاد كشاورزي استان به كشاورز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.