معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: داشتن فرهنگ توریست‌پذیری، با اهمیت‌ترین زیرساخت حوزه گردشگری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: داشتن فرهنگ توریست‌پذیری، با اهمیت‌ترین زیرساخت حوزه گردشگری است.
 
علیرضا مرادی بیستونی گفت: زیرساخت های گردشگری همواره در دو دسته مختلف جای می گیرند که یکی از آنها زیرساخت های فیزیکی و دیگری زیرساخت های فرهنگی است.
 
وی تاکید کرد: با اهمیت ترین زیرساخت گردشگری در هر منطقه ای، داشتن فرهنگ گردشگرپذیری است، لذا هرگز نباید از این بعد مهم فرهنگی غافل باشیم.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: یقینا وجود روحیه مهمان نوازی که ریشه در فرهنگ و تمدن کهن مردمان استان کرمانشاه دارد می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی جذب گردشگر محسوب شود.
 
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اینکه مردمان منطقه ای شهره به مهمانداری و مهمان نوازی باشند، به خودی خود جاذبه‌ای است برای گردشگران.
 
مرادی بیستونی تصریح کرد: مردم استان کرمانشاه به واسطه قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات از گذشته های دور تاکنون همواره میزبانان شایسته ای برای زوار اباعبدالله الحسین بوده اند و امروزه نیز همچنان با پذیرایی از کاروانهای زیارتی عتبات عالیات، سنته دیرینه خود را در پذیرایی از آنها به جای می آورند.
 
وی افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه گردشگری کشور دارد و با توجه به توافقی که پس از مذاکرات ایران و 1+5 صورت گرفته، انتظار می رود که در دوران پسابرجام شاهد تحولی چشمگیر در حوزه گردشگری کشور باشیم.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: یقینا در دورانی که انتظار همگان تحول در عرصه گردشگری است، پرداختن به موضوعات فرهنگ و مقوله فرهنگ گردشگرپذیری بسیار می تواند اثر بخش واقع شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.