برخی از منابع روس از امضای قرار داد تحویل سامانه اس 300 به ایران در سال 2016 خبر دادند.

قرار داد فروش سامانه اس 300، میان روسیه و ایران امضا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از سرگئی چمزوف، مدیر اجرایی شرکت "روس‌تک،" شرکت دولتی فناوری های نوین روسیه، گزارش داد ایران و روسیه قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس-300 را امضاء کرده اند.

 چمزوف همچنین اعلام کرد: شماری از کشورهای از جمله عربستان به دنبال خرید سامانه موشکی s-400 هستند؛ اما ما جز با چین با هیچ طرفی در این باره قرارداد نبستیم.

وی این سخنان را در حاشیه نمایشگاه هوایی 2015 دبی بیان کرد.

براساس قراردادی که ایران و روسیه سال ۲۰۰۷ امضا کرده بودند، مسکو باید پنج سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به تهران تحويل می‌داد.

با این حال، مسکو تاکنون به بهانه آن که فروش این سامانه برخلاف دور چهارم تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است، از تحویل آن به تهران خودداری کرده است. تهران در واکنش به این اقدام روسیه، از مسکو شکایت کرد. 

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 24 فروردین با امضای حکمی تحریم تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس 300 به ایران را لغو کرد.

سامانه موشکی اس۳۰۰ که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضدهوایی در جهان است، برای دفاع از تاسیسات مهم در برابر حملات هوایی طراحی شده و می‌تواند تا ۱۰۰ هدف را هم‌زمان در آسمان ردیابی کند.

این در حالیست که یک مقام روس در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرده است ایران و روسیه قرارداد تحویل سامانه دفاعی اس 300 را در سال 2016 میلادی امضا خواهند کرد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
لعنت برال سعود که پول مردمش را فقط برای عیاشی سران خودشان و خرید سلاح خرج میکنه .مرگ برال سعود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
حتما پس از ۱۰۰سال بهمون می دن
آخرین اخبار