عرصه های دچار حریق در مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری بیش از 68 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: عرصه های دچار حریق مناطق حفاظت شده این استان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 68.4 درصد کاهش داشته است.

شهرام احمدی با اشاره به آمار آتش سوزی در عرصه های تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان افزود: سال گذشته 27 مورد آتش سوزی در عرصه های مرتعی و جنگلی تحت مدیریت استان رخ داد که یک میلیون و 364 هزار و 130 متر مربع عرصه را دچار حریق کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 32 مورد آتش سوزی در سطح 430 هزار و 465 مترمربع از عرصه های حفاظت شده این استان اتفاق افتاده است.

احمدی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، عرصه های مرتعی بیشترین میزان خسارت را از نظر آتش سوزی داشته اضافه کرد: باران های بهاری باعث رویش زیر اشکوب درختان می شود که این علفزارها هر لحظه ممکن است دچار حریق شود.

به گفته وی؛ همکاری و همدلی بین دستگاه های مرتبط، آموزش محیط بانان و نیروهای امدادی، ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی و غیر دولتی و مردم محلی و تجهیز شدن به وسایل اطفاء حریق از مهمترین دلایل کاهش حریق در مناطق حفاظت شده استان است.

حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار معادل 86.4 درصد از مجموع مساحت استان چهارمحال و بختیاری را عرصه های منابع ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد که 307 هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و 90 هزار هکتار آن مرتع است.

هم اکنون 10 درصد از مساحت استان چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.