رییس پلیس فتا استان کرمانشاه می گوید برای بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با مجازات حبس و جریمه برخورد می کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه می گوید برای بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با مجازات حبس و جریمه برخورد می کنیم.

سرهنگ علی شفیعی مهر اظهار داشت: هرگونه فعالیت تبلیغاتی خارج از مهلت قانونی تبلیغات، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها جرم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هرگونه تبلیغات نظیر سخنرانی و انتشار محموله‌های تبلیغاتی به نفع نامزد خود از طریق تمام شبکه‌های اجتماعی در فضاهای مجازی نیز مشمول مجازات است و متخلفان از مفاد این ماده به یکی از مجازات‌های درجه 6 محکوم می‌شوند.

شفیعی مهر دیگر بی اخلاقی در فضای مجازی ذکر کرد و گفت: در این نوع بی‌اخلاقی‌، برخی افراد به اسم کاندیداها اقدام به ساخت یک وبلاگ و یا سایت در فضای مجازی می‌کنند و مطالبی را در آن منتشر می‌سازند که خود کاندیدا از آن بی‌اطلاع است.

وی افزود: دستور العمل‌های تبلیغاتی و انتخاباتی در چارچوب قانون مشخص است و نامزدها باید مطابق این قانون عمل کرده و از بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی پرهیز کنند.

شفیعی مهر خاطرنشان کرد: پلیس فتا در هر موضوعی که قانون برای آن تعریف کرده ورود و مطابق قانون عمل می‌کند، گفت: در همین راستا هرگونه هتک حیثیت، ساختن وبلاگ یا پروفایل جعلی به نام دیگران و تبلیغات پیش از زمان مقرر جرم بوده و با آن برخورد می‌شود.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآوری کرد: طبق ماده 18 جرایم رایانه‌ای "هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید، یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از آنجا ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت(در صورت امکان) به حبس از 91 روز تا دو سال یا پرداخت جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون تومان یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد".


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.