استاندار سالزبورگ اتریش گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک ایران، برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، "ویلفرد هاسلر" در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و سالزبورگ اتریش که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک ایران، علاقه زیادی برای تقویت ارتباط دو کشور وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: گفت و گوها منجر به توسعه همکاری های اقتصادی بین دو طرف و در راستای منافع شرکت ها و منافع دو ملت باشد.

هاسلر گفت: روابط ایران و اتریش سابقه 170 ساله دارد و روابط دو کشور همواره عالی بوده است.

وی با بیان اینکه به حضور در استان تاریخی و تمدنساز اصفهان افتخار می کنم، افزود: با توجه به بهبود شرایط موجود امیدواریم بتوانیم روابط خوبی را در حوزه های اقتصاد و گردشگری بین دو کشور ایجاد کنیم.

هاسلر گفت: سالزبورگ یکی از 9 ایالت اتریش با پایتختی به همین نام است.

وی گفت: سالزبورگ ایالتی کوچک با 550 هزار نفر جمعیت است اما از نظر اقتصادی قوی و فعال است.

استاندار ایالت سالزبورگ اتریش گفت: تولید ناخالص ایالت به ازاء هر نفر 42 هزار یورو در سال و سالانه 24 میلیارد یورو است.

وی افزود: نرخ بیکاری در این ایالت حدود 5 درصد و نقاط قوت اقتصادی ایالت سالزبورگ بطور عمده در حوزه های تولیدی، گردشگری، تجارت و فرهنگ است.

هاسلر گفت: حدود شش میلیون و 500 هزار گردشگر سالانه از ایالت سالزبورگ دیدن می کنند .

وی تصریح کرد: 58 درصد از گردشگران در فصل زمستان به ایالت سالزبورگ سفر و از ورزش های زمستانی و اسکی استفاده می کنند.

استاندار سالزبورگ گفت: حدود 10 میلیون نفر سالانه برای استفاده از دریاچه ها و کوه نوردی در ایام تابستان به این ایالت سفر می کنند.

وی با بیان اینکه هنرمند معروف 'موتزارت' متولد ایالت سالزبورگ و پشتوانه فرهنگی این ایالت محسوب می شود، تصریح کرد: نمایندگان بنیاد موتزارت در سطح عالی، هیات ما را در این سفر همراهی می کنند.

هاسلر با اشاره به وجود شرکت های تجاری در زمینه خدمات لجستیک و تجارت خودرو در اتریش گفت: شرکت های پیشرو و خوبی در حوزه تولید در بخش آی تی و فناوری محیط زیست، باز تولید آب و کیفیت آب در سالزبورگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانش تولید انرژی های پاک و صنایع غذایی و پلاستیک نیز از دیگر صنایع عمده این ایالت است، افزود: شرکت های خوبی در استان ما در حوزه صنایع چوب و تولیدات صنایع خودرو و حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.

نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و ایالت سالزبورگ اتریش با حضور هیاتی 40 نفره از اتریش در زمینه های صنعت، گردشگری، کشاورزی و هنر در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.




انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.