سرپرست حفاظت محیط زیست تایباد از کشف دو بهله پرنده شکاری از نوع بالابان، درحوزه استحفاضی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف اربابی گفت:این دوبهله پرنده، از یک خودروی تریلر متعلق به یک تبعه افغان کشف شدکه به طور ماهرانه ای در شاسی خودرو جاسازی شده و به مقصد مشهد مقدس در حرکت بود.

وی افزود: با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی 17 شهریور تایباد و متخلف دستگیر و برای مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست تایباد گفت: برای هر شخصی که اقدام به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس که به مدت ۳ سال می باشد ، از بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست تا 600 میلیون ریال جریمه نقدی درنظر گرفته شده است.

یوسف اربابی افزود: بالابان، دومین شاهین سان بزرگ دنیاست که 47 تا 55 سانتیمتر طول و 700 تا 1300 گرم وزن دارد و ضمنا مورد علاقه ی شدید قوشبازان است.

وی خاطر نشان کرد: پرندگان شکاری در راس هرم غذایی قرار داشته و نقش بسزایی در اکوسیستم از جمله کنترل جمعیت خزندگان، جوندگان و حتی بعضی از سگ سانان ایفا می کنند.

کشف دوقبضه اسلحه شکاری از شکارچیان غیر مجاز نیشابوری

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نيشابور از دستگیری متخلفين شکار و صید در پناهگاه حيات وحش حيدري خبر داد.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، محمد مهدي نوربخش گفت: مامورين پناهگاه حيات وحش حيدري پس از بازرسي دو دستگاه خودرو مشكوك در يكي از جاده هاي روستايي منتهي به حاشیه پناهگاه موفق شدند 2 نفر متخلف شكار و صيد را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: این متخلفان به همراه يك قبضه اسلحه شكاري دولول ساچمه زني و يك قبضه اسلحه شكاري گلوله زني خفيف بدون مجوز و تعداد بيست و هفت تيرفشنگ ساچمه زني غير مجاز كاليبر 12 و يك دستگاه دوربين چشمي شكاري به دام افتادند.

نوربخش اضافه کرد: در این خصوص پرونده تخلف تشکیل و متخاطیان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضايي معرفی شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.