معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی بر لزوم بهره گیری از فناوری نانو در راستای توسعه صنایع استان برای حضور موثر در بازارهای بین المللی و رقابت با کالاهای خارجی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان ارکانی در نشست بررسی وضعیت فناوری نانو در ایران و استان این فناوری را دانشی کاربردی-دانشگاهی برای فهم به کارگیری خواص جدیدی از مواد دانست و اظهار داشت: فناوری نانو یک دانش میان رشته است که از دستاوردهای علم فیزیک، شیمی، برق، مکانیک و مهندسی مواد استفاده می کند.

وی با اشاره به اهمیت فناوری های نانو در جهان امروز، خاطرنشان کرد: سند راهبردی فناوری نانو در افق 10 ساله با هدف تبدیل ایران به یکی از 15 کشور برتر جهان تا سال 1404 در هیئت وزیران مصوب شده است.
ارکانی از وجود بیش از 26 هزار محقق فعال و 260 مرکز دانشگاهی فعال حوزه نانو در کشور خبر داد و گفت: برای 460 هزار دانش آموز دوره های آشنایی با این علم برگزار شده است و 50 آزمایشگاه دانش آموزی در ایران به این مهم اختصاص یافته است.

وی وجود بازار رقابتی تولید کالا در صنایع را یکی از اصلی ترین ضرورت های بهره گیری از فناوری های نانو دانست و گفت: در خراسان رضوی با وجود تعداد زیادی صنایع تولیدی مواد غذایی و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه ها بهره گیری از این تکنولوژی را افزایش داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی ابرازامیدواری کرد: با برنامه منسجم، زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و رفع مشکلات صنایع فعال در حوزه نانو، زمینه حضور مقتدر استان در بازارهای بین المللی فراهم شود.

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.