رئيس موسسه باستان شناسي آلمان از محوطه تاريخي ريوي و آثار تاريخي دشت سمنگان استان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، باستان شناس اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: درپی انجام کاوش هاي باستان شناسی در محوطه تاريخي ريوی واقع در دشت سمنگان شهرستان مانه و سمنگان در سالهاي 91 و 93 و کشف شواهد باستان شناسي از يک شهر دوران ماد و هخامنشی در اين شهرستان موسسه باستان شناسی آلمان علاقمند به ادامه پژوهشها در محوطه تاريخی ريوی است.

محمد جعفری افزود : دکتر يوديت تومالسکی با هماهنگي پژوهشکده باستان شناسی کشور و با حمايت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگری استان به مدت سه روز از محوطه تاريخی ريوی و اشياء حاصل از کاوشهای اين اثر بازديد نمود.

گفتنی است: محوطه تاريخی ريوی در 5 کيلومتری غرب شهر آشخانه و در نزديکی روستای نجف و قره مصلی واقع شده است.

اين اثر تاريخی در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملی به ثبت رسيد و در سال 1391 فصل اول کاوش باستان شناسی اين اثر به سرپرستی آقای محمدجواد جعفری آغاز شد.

فصل دوم کاوش باستان شناسی محوطه تاريخی ريوی در بهار 1393 انجام شد و نتايج کاوشهای اين دو فصل حاکی از آن بود که محوطه تاريخی ريوی با وسعتی حدود 110 هکتار، در واقع بقايای يک شهر دوران ماد و هخامنشی مربوط به 2700 سال پيش است که وي‍ژگي های باستان شناسی منحصر به فردی را داراست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.