اهالی ورزش تبریز در خصوص اقدام برنامه فتیله اظهار نظر کردند.

ورزشی‌های تبریز در مورد فتیله چه گفتند؟ به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوانپخش برنامه تلویزیونی 15آبان‌ ماه فتیله از شبکه دوم سیما باعث شد هموطنان آذری زبان و ترک‌های عزیز کشورمان آزرده خاطر و رنجش داشته باشند.

اما ورزشی‌ها نیز مجزا از عامه مردم نیستند و آن ها نیز به نوعی دچار دلخوری شده‌اند که باید گفت آذری‌ها همواره حافظ انقلاب و اسلام بوده‌اند و در راه اعتلای نام ایران چه در صحنه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس رشادت و دلیری فراوان به نمایش گذاشته‌اند.

در ورزش نیز همواره برای عزت و سربلندی ایران کوشیده‌اند که به عنوان نمونه حضور در افتخار آفرین‌ها فراوان را می‌توان دید.

علی دایی، کریم باقری، حسین رضازاده و بسیاری از نام‌آشناهای ورزش کشور از تبار آذری‌ها بوده‌اند و اکنون چهره شده‌اند.

در این جا نظرات چند تن از ورزشی‌ها ملاحظه می‌کنید.

شهریاری: تراکتورسازی اقدام برنامه فتیله را محکوم کرده است

کاظم شهریاری مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی اظهار کرد: بنده نیز به نوبه خود این اقدام که موجب رنجش خاطر ترک‌های عزیز ایران اسلامی شد را محکوم می‌کنم و در این راستا باشگاه ‌تراکتورسازی این اقدام را محکوم نموده است.

وی در ادامه افزود: همه قومیت‌های ایران اسلامی از احترام و ارزش فراوانی برخوردارند و جای تأسف دارد که مسئولان مصاحبه‌های کوتاه را با کنترل و بازبینی پخش می‌کنند اما دقت و نظارتی روی چنین برنامه‌هایی ندارند.

شهریاری افزود: چطور می‌شود برنامه‌ای دل میلیون‌ها ترک زبان را جریحه دار کرده است و من از مسئولین استانی می‌خواهم که همچنان پیگیر قضیه باشند.

وی بیان کرد: تمام بازیکنان ما حتی بازیکنان فارسی زبان از این اقدام متأثر هستند و در صفحات شخصی خود ابراز تأثر و تأسف عمیق خود را انجام داده‌اند.

شهریاری یادآور شد: در ایران قومیت‌های مختلفی حضور دارند اگر توهینی یا بی احترامی به یکی از قومیت‌ها شود بدون شک وحدت اسلامی زیر سؤال می‌رود.

محمودی: ترک‌ها و کل اقوام ایرانی قابل ارزش و احترام‌اند.

کاظم محمودی نیز به گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمام اقوام ایرانی فرهنگ کل یک کشور را تشکیل می‌دهند نه تنها آذری بلکه کرد، بلوچ، عرب و گیلکی وجود دارد که نباید بی احترامی نمود.

وی اضافه کرد: بدون شک این اقدام کار ‌ناپسندی بود و به نظرم باید مسئولان صدا و سیما نظارتی ویژه داشته باشند و جلوی این کار گرفته شود.

محمودی عنوان کرد: آذری زبان‌ها همواره در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده‌اند و در عملیات‌های مختلف از جمله والفجر، مرصاد و رمضان و .... شرکت کرده‌اند و همواره در کارهای فرهنگی پیشگام بوده‌اند و به نظر من این گونه رفتارها باعث جدایی مردم و اقوام از یکدیگر می‌شود.

مربی سابق تراکتور و استقلال اضافه کرد: جنگ‌ها و اختلافات از همین اختلاف مذاهب و قومیت‌ها و فرقه‌ها آغاز می‌شود و صدا و سیما گرچه عذرخواهی کرد اما تکرار آن بدون شک دلسردی به بار می‌آورد چون ترک‌ها خود را ایرانی می‌دانند.

وی در پایان یادآور شد: من آذری و ترک هستم و به ترک بودن خود می‌بالم.

جعفری: اعتراض مردم تبریز به حق بوده است

محمد حسین جعفری اظهار کرد: این اقدام صدا و سیما ذهنیت بدی را در دل مردم تبریزی به‌ وجود آورده است، این اقدام باعث آزرده خاطر شدن شده است و جلوی چنین برنامه‌هایی باید گرفته شود.

وی اضافه کرد: مردم تبریز خود را ایرانی می دانند و به همین خاطر به چنین وضعیتی معترض‌اند و ‌فکرکنم اعتراض آن ها به جا و به حق بوده است، این اتفاقات باعث نوعی جدایی و واگرایی می‌شود.

نصرتی: هیچ ‌قومیتی نباید مورد بی حرمتی قرار گیرد

محمد ‌نصرتی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به نظر من هیچ ‌قومیتی نباید در ایران مورد بی حرمتی قرار گیرد، باید نکته سنجی بیشتری در برنامه‌های زنده  شود.

نصرتی ادامه داد: اکنون فضای بدی در تبریز به وجود آمده است که ما نیز از این وضعیت متأثر هستیم.

وی بیان کرد: نباید برنامه سازان به هر قیمتی مردم را ‌بخندانند.

‌نصرتی ‌یادآورشد: امیدوارم که این جو هر چه سریعتر تلطیف شود تا شاهد وحدت  بیشتر و قوی‌تر بین همه اقوام ایرانی باشیم.



*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار