نماینده کلیمیان ایران گفت: قلیت‌های دینی جزیی جدایی ناپذیر از بدنه ملت ایران هستند و مشکلاتشان راه حلی جدا از نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و نیازی نیست

مره‎صدق:  اقلیت‌های دینی جزیی جدایی ناپذیر از بدنه ملت ایران هستند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک مره‎صدق در نشست مطبوعاتی شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران که عصر امروز سه شنبه 19 آبان با موضوع «اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران» برگزار شد، اظهارداشت: در ایران روحانیون آشوری، کلیمی، زرتشتی و مسیحی با کمال آرامش و برادری در کنار هم فعالیت می‎کنند و این نشأت گرفته از فرهنگ پربار تساهل و مدارا در ایران است.

وی بیان داشت: ایران جزو معدود کشورهایی است که پیروی از یک دین در آن الزامی ندارد و افکار و آرای گوناگونی در آن آزادانه وجود دارد و این در حالی است که حتی کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، افرادی را که با آنها از لحاظ دینی متفاوتند تحت آزار و اذیت قرار می‌دهند و فرهنگ ایران در این زمینه در سراسر جهان الگو است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر جامعه‌ای مشکلاتی دارد و مسلم است که جوامع اقلیت‌های دینی ایران نیز مشکلاتی دارد ولی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قابل حل است و نیازی به دخالت کشورهای خارجی نداریم.

وی با بیان اینکه هر کس علیه جمهوری اسلامی ایران باشد، ما نیز در برابر آن می‌ایستیم اظهار داشت: در طول تاریخ نشان داده‌ایم که منافع ملی ادیان مختلف ایران با هم یکی بوده است.

مره‌صدق افزود: اگر اقلیت‌های دینی مشکلی داشته باشند در درون کشور ما قابل حل است و نیازی به دایه‌های دلسوزتر از مادر نداریم و نیازی نیست کسی خارج از ایران برای ما نسخه بپیچد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: هر گاه اقلیت‌های دینی مسئله و یا مشکلی داشته باشند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران و تحت هدایت مقام معظم رهبری قابل حل و فصل است.

مره‎صدق اظهار داشت: اقلیت‌های دینی جزیی جدایی ناپذیر از بدنه ملت ایران هستند و مشکلاتشان راه حلی جدا از نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و نیازی نیست کسی خارج از ایران برای ما دلسوزی کند.

وی گفت: عصاره صحبت‌های من این است، هر کس برعلیه منافع ایران گام بردارد علیه ما نیز گام برداشته است.

این نماینده مجلس پیرامون مهاجرت اقلیت‌های دینی به سایر کشورها گفت: طبق آمارهای رسمی کشور در سه سال اخیر مهاجرت در میان کلیمیان کشور کاهش یافته است.

مر‎ه‎صدق با انتقاد از کسانی که وضعیت کشورمان را با ملت‌های تحت سیطره‌ی منطقه مقایسه می‌کنند اظهار داشت: این اظهارات، قیاس مع‌الفارغ است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: تاریخ طولانی و فرهنگ غنی ما و حجم قابل اعتنای همزیستی مسالمت‌آمیز و وجود مفهوم پررنگ هویت ملی در ایران، موقعیتی را برای ما ایجاد کرده که قابل مقایسه با فرهنگ‌های کشورهای منطقه نیست.

این نماینده مجلس در قسمت دیگری از سخنانش متذکر شد: ایران هیچگاه شروع کننده جنگ به هیچ کشوری نبوده و فقط در موقعیت دفاعی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ایران هیچگاه دنبال آشوب نبوده و به ارزش‌های اساسی هیچ کشوری توهین نکرده و نخواهد کرد و در کل می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی فرهنگ پربار ایرانی، پایبندی مردم کشورمان به دین است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارامنه ، کمیسیون ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار