اسرائیل برای رصد تحرکات فلسطینیان پروژه‌ای جدید را دستورکار قرار داد

رژیم اسرائیل با هدف کنترل تحرکات فلسطینی‌ها در کرانه باختری پروژه‌ای چند میلیون دلاری را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فلسطین الیوم روز سه‌شنبه با اعلام این خبر گزارش داد اسرائیلی‌ها در راستای این طرح، راه‌اندازی و نصب دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته‌ را در کرانه باختری آغاز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هدف از این اقدام اسرائیل رصد 24 ساعته تحرکات فلسطینیان و خودروهای آنان در تمامی محورها و خیابان‌های کرانه باختری است.
اسرائیل برای رصد تحرکات فلسطینیان پروژه‌ای جدید را دستورکار قرار داد
در همین حال، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت گزارش داد این سیستم‌های پیشرفته افزون بر رصد تحرکات مشکوک، تمامی اطلاعات مربوط به حوادث را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، سیستم‌های مذکور تصاویر ضبط شده را به یک مرکز اطلاعاتی انتقال داده و این مرکز با جمع بندی داده‌هایی که در اختیار دارد نیروهای اسرائیلی را از وقوع تحرکات فلسطینیان مطلع می‌سازد.

به گزارش آحارنوت، ارتش اسرائیل مقدمات اولیه نصب این سیستم نظارتی را در خیابان‌های شهرک بنیامین در کرانه باختری و چندین منطقه حساس دیگر فراهم کرده است.
اسرائیل برای رصد تحرکات فلسطینیان پروژه‌ای جدید را دستورکار قرار داد
این روزنامه اعلام کرد: برآوردهای اولیه حاکیست که این طرح حدود 64 ملیون دلار هزینه دارد.

این اقدام اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که از زمان تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از ابتدای ماه اکتبر تاکنون دست‌کم 80 فلسطینی کشته و سه هزار نفر زخمی شده‌اند.

در این مدت سربازان اسرائیلی با شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی و استفاده از گاز اشک آور فلسطینیان را در مناطق مختلف اشغالی هدف قرار داده‌اند.

منبع: پرس تی وی

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.