رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از میزبانی این شهر در برگزاری جشنواره ملی عکس معماری خبر داد.

 
 به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هادی قاسمپور افزود: شرکت در این جشنواره برای تمامی علاقه مندان به عکاسی معماری و عکاسی آزاد است.

وی گفت: عکاسان می توانند در موضوع معماری، شهر، فرهنگ با عکاسی از آثار و بناهای قدیمی و جدید، معماری داخلی، جزییات و نقوش بناها، نورپردازی در معماری، موقعیت بناها و ویژگی معماری در زندگی شهری و مناظر شهری از دیدگاه معماری و همچنین موضوع عکاسی معماری در شب با نگاهی جوان و خلاق به نورپردازی محیطی، سیمای شبانه شهرها و برجسته کردن عناصر ویژه معماری در شب، آثار خود را ارسال کنند.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا پایان آذر ماه آتی به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.axshahr.ir ارسال کنند.


وی ادامه داد: داوری آثار نیز تا دی ماه آتی به اتمام می رسد و جوایز آثار برگزیده در مراسمی روز پنجم اسفند ماه امسال اهدا خواهد شد.

قاسمپور گفت: بر این اساس رتبه اول در هر بخش 30 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، رتبه دوم در هر بخش 20 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، رتبه سوم در هر بخش 10 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر و افراد برگزیده تا رتبه دهم در هر بخش نیز تندیس و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

وی افزود: داوری این جشنواره را دکتر عطاالله امیدوار، هاشم جوادزاده، حمیدرضا گیلانی فر، دکتر ناصر محسنی و مهندس سیاوش مقصودی بر عهده دارند.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد ادامه داد: جشنواره ملی عکس معماری بخاطر ایجاد نگاه خلاق و پویای جوانان به فرهنگ شهری از دریچه دید معماری و سازه های شهری اعم از ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و یا اقتصادی برگزار می شود. 

وی گفت: معماران برای آنکه به ایده خود موجودیت بخشند باید به این توانایی دست یابند که از کنار هم گذاشتن مجموعه های جداگانه و اجزای معماری خود مجموعه ای را درک کرده که در واقع تصاویر ذهنی وی پیش از اجرای کار است.

وی بازنمایی پروژه را نقطه آغازین جان گرفتن بنا در ذهن بینندگان و مخاطبان اثر توصیف و بیان کرد: عکاس با به تصویر کشیدن ایده های معمار، نور، فرم و هندسه فضایی پروژه را در معرض دید کسانی می گذارد که ممکن است به درک جهان معماری بدون واسطه عکس نایل نشده باشند. 

قاسمپور افزود: ستاد برگزاری نیز با هدف برپایی هر چه بهتر این جشنواره از کادر فنی و منتخبی از استادان و نخبگان عکاسی و معماری برای برگزاری حرفه ای این مسابقه به منظور داوری، ایجاد کارگاه آموزشی، چاپ بروشور و کتاب عکس دعوت به همکاری کرده است.

جشنواره ملی عکس معماری با همکاری دانشگاه خیام مشهد و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اجرا می شود.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: جشنواره ، معماری ، عکس ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.