ریزش دیواره مجاور چاهک بر روی کارگر آرماتور بند در یک پروژه ساختمانی خیابان آخوند خراسانی حادثه ساز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهدگفت: در جریان این حادثه کارگری که در عمق 6 متری چاهک مشغول کار بود بر اثر ریزش قسمتی از دیواره محل گودبرداری مجاور چاهک گرفتار شد  
حادثه ای تلخ در پی رعایت نکردن موارد ایمنی در ساختمان در حال احداث+ تصاویر


رضایی افزود: ماموران آتش نشانی پس از رسیدن به محل حادثه به سرعت عملیات ایمن‌سازی را آغاز کردند و از آنجا که خاک زمین اطراف چاه بکر نبود، انجام هرگونه عملیات با ریزش دوباره همراه می‌شد، آتش‌نشانان با بستن سه پایه فلزی کارگاه عملیاتی ویژه‌ای به اجرا گذاشتند.

  حادثه ای تلخ در پی رعایت نکردن موارد ایمنی در ساختمان در حال احداث+ تصاویر

وی گفت: پس از راه‌اندازی کارگاه عملیات، خاک‌برداری صورت گرفت که بکر نبودن زمین و سستی خاک هر لحظه جان آتش‌نشانان را نیز تهدید می‌کرد که با وجود ناایمنی‌های فراوانی که در محل حادثه وجود داشت، آتش‌نشانان با رعایت اصول ایمنی و بکارگیری تجهیزات ویژه عملیات خاک‌برداری را ادامه دادند .

مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در اواسط عملیات ،  نجاتگران مجبور شدند به منظور جلوگیری از ریزش مجدد خاک الوار هایی را بر روی دهانه چاهک کار بگذارند افزود: هم اکنون نجاتگران با مهار دیواره‌های چاهک و جلوگیری از ریزش خاک دستی در عملیاتی بسیار دشوار که حدود دو ساعت طول کشید در حال عملیات خاکبرداری می باشند .

پس از دو ساعت تلاش نجات‌گران آتش‌نشانی هنوز جسم بی‌جان آرماتور بند 23 ساله که صبح امروز هنگام کار در عمق 6 متری چاهک با ریزش دیواره مجاور آن زیر خرواری خاک گرفتار شده بود ، در زیر آوار خاک مدفون است .

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
با سلام
آموزش موارد ایمنی وبهداشت در صدا وسیما میتواند از خسارات وارده بخاطر رعایت ننمودن این موارد کاسته ودر ضمن رعایت نمودن ایمنی وبهداشت تبدیل به فرهنگ در جامعه خواهد شد.