مدیر جهاد کشاورزی شوشگفت:طبق پیش‌بینی در سال زراعی 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم برود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز؛علیرضا ملک‌زاده با اشاره به اینکه کشت گندم در شوش آغاز شده است بیان داشت: بارندگی مناسب آبان ماه و پیش بینی تدوام بارندگی های متناوب، نوید بخش سال زراعی پر بار برای کشاورزی شمال استان خوزستان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بارش‌های مناسب پاییز امسال و افزایش ذخیره آب در دریاچه سد کرخه، آب کافی برای کشت محصولات پاییزه در مناطق پایین دست این سد از جمله شوش فراهم شده و دغدغه کشاورزان برطرف شده است.

ملک زاده میزان بارندگی ثبت شده در مرکز شهر شوش را 63  میلی متر، روستای سرخه بخش فتح المبین را 100 میلی متر و در عبدالخان 72 میلی متر عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شوش بیان کرد: در صورت ادامه بارش ها سطح زیر کشت مزارع گندم در شوش نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 30 هزار هکتار افزایش خواهد داشت.

وی اذعان داشت: تاکنون 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گندم، 1 هزار و 500 هکتار چغندر قند و 500 هکتار کلزا رفته است.

علیرضا ملک زاده از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه ای در منطقه خبر داد و گفت: برداشت این محصول از اواخر آبان ماه آغاز خواهد شد.

در سال زراعی گذشته حدود 185 هزار تن گندم در شهرستان شوش برداشت شد که 65 هزار تن کمتر از میزان پیش بینی شده بر اساس متوسط عملکرد میانگین سال های گذشته بود.

سالانه 1 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شوش تولید می شود.

شهرستان شوش از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گندم رتبه نخست را در استان خوزستان دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.