مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نگاه به آموزش ابتدایی در استان قزوین، به صورت نگاه کیفی و توصیفی است لذا برگزاری آزمون‌ در مقطع ابتدایی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سالار قاسمی افزود: مبنا و نگاه مدیریتی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، افزایش سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: طرح «مهر» موضوع بسیار مهمی است چراکه به عنوان آغاز فعالیت و پایه سال تحصیلی در حوزه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش این استان در سال جاری از سوی وزارت متبوع توانسته در بین استان‌های کشور، رتبه عالی را در پروژه مهر کسب کند که کسب چنین موفقیتی حاصل تلاش تمام مدیران، مسئولان و معلمان اداره کل یاد شده است.

قاسمی با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی موجود استان قزوین گفت: توسعه و تحول انجام فعالیت‌های گسترده مستلزم منابع استانی است و اگر بخواهیم فعالیت‌های اساسی و کیفی در حوزه آموزش و پرورش انجام شود باید به سرمایه اجتماعی توجه کنیم.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه اجتماعی یکی از موضوعات مورد بررسی و مبنای مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین است؛ عنصر اساسی سرمایه اجتماعی شامل اعتماد و روابط اجتماعی است و به طور معمول انجام اقدامات عمیق، دانش‌بنیان و زیربنایی به واسطه اعتماد کسب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اصل انعطاف‌پذیری را مهم دانست و گفت: از دیگر اصول مدیریتی رعایت اصل انعطاف‌پذیری است.

قاسمی اضافه کرد: تمام فعالیت‌ها وابسته به موضوع کیفیت‌بخشی بوده و کیفیت‌بخشی مستلزم ارائه ایده و عمل مدیر یا به عبارتی نظام جامع برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به بحث کیفی‌سازی در مدارس بیان کرد: مدیری که معتقد به مشارکت اولیا، دانش‌آموزان و معلمان در مدارس نباشد برنامه‌های آن مدارس با کیفیت همراه نخواهد بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.