سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: عدم اقدام و رسیدگی وزارت علوم در مورد پرونده بورسیه‌ها 56 شکایت را روانه این کمیسیون کرد.

افضلی‌فرد:"مصطفی افضلی‌فرد" سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها در این کمیسیون اظهار کرد: صورت‌ جلسه‌ای در مورد پرونده بورسیه‌ها با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، نمایندگان وزارت علوم و اعضای کمیسیون اصل نود در خرداد ماه تنظیم شد تا وزارت علوم براساس آن برای رفع مشکل بورسیه‌ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: این صورت‌ جلسه به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز فرستاده شد اما متأسفانه وزارت علوم تاکنون به این صورت‌ جلسه عمل نکرده است.

نماینده اردبیل، نمین و نیر با بیان اینکه عدم اقدام وزارت علوم موجب شکایت 56 نفر به کمیسیون اصل نود شده است، گفت: کمیسیون اصل نود این شکایت‌ها را برای سازمان امور دانشجویان ارسال کرده است و قرار شد آن‌ها بعد از بررسی نتیجه را به ما اعلام کنند که تاکنون جوابی در این مورد به کمیسیون ارائه نشده است.

افضلی‌فرد بیان داشت: عدم صدور حکم اجرای بورس به‌رغم احراز شرایط مجوز بورس، عدم پرداخت مستمر بگیر به تحصیل، عدم صدور حکم مربیان توسط هیئت امنا و عدم جایابی دانشجویان به‌رغم احراز شرایط موارد جزو مصادیق شکایات واصله به کمیسیون اصل نود هستند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت علوم باید اعلام کند که در مقابل مکاتبات کمیسیون اصل نود در مورد پرونده بورسیه‌ها و شکایت‌ها تاکنون چه اقداماتی انجام داده است.

نماینده اردبیل، نمین و نیر با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در مورد پرونده بورسیه‌ها نیز اظهار کرد: جلسه کمیسیون اصل نود مجلس با مضمون بررسی پرونده بورسیه‌ها در راستای رسیدگی و تحقق عملی فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شد اما به‌رغم این تأکیدات، تشکیل جلسه کمیسیون اصل نود و صورت‌جلسه اقدام مؤثری در این مورد از سوی وزارت علوم تاکنون صورت نگرفته است.

افضلی‌فرد با تاکید براینکه قرار بود حکم 36 نفر از افراد دارای بورسیه لغو شود، افزود: طبق مصوبه دیوان محاسبات افرادی که با وجود شغل اقدام به دریافت بورسیه کرده‌ بودند باید بورسیه خود را عودت داده و یا اینکه حکم بورسشان لغو شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: اما برخی اشخاص که بورسیه‌هایشان لغو شده مشمول هیچکدام از این بندها نمی‌شدند لذا باید بورسیه به آنها عودت داده شود و این اقدام نیز تاکنون انجام نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار