فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: بیشتر فعالیت‌های انجام شده در این راستا قرار دارد و می‌توان به عنوان نمونه به اعزام اکیپ بهداری به مناطق عشایری اشاره کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سردار کریمیان در دیدار اعضای بسیج عشایر استان،با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدائی یکی از وظایف اصلی بسیج است، اظهار داشت: بیشتر فعالیت‌های انجام شده در این راستا قرار دارد و می‌توان به عنوان نمونه به اعزام اکیپ بهداری به مناطق عشایری اشاره کرد.

وی افزود: سپاه عاشورا در زمینه مساعدت و همراهی با مسئولان، برای کمک رسانی به فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با عشایر که جزو مناطق محروم محسوب می‌شوند، اعلام آمادگی می‌کند.

فرمانده سپاه عاشورا بر ادامه این رویه و مردمی بودن مسئولین و محرومیت زدایی تاکید داشت و رمز موفقیت را تعامل بین مسئولان نظام و ادارات با مردم غیور و شهیدپرور عشایر استان عنوان کرد.

محمدحسن آل هاشم، ریاست شورای عالی بسیج عشایر و مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی اظهار کرد: در فصل ییلاق 6 درصد و در فصل قشلاق 4 درصد عشایر کشور در استان ما مستقر می‌شوند به همین نسبت تعداد خانوار عشایر در فصل ییلاق بیش از سیزده هزار خانوار و در فصل قشلاق بیش از هشت هزار خانوار است.

وی فعالیت‌های اداره کل امور عشایر را در راستای حمایت از عشایر اسکان یافته و کوچنده دانست و گفت: وظیفه این اداره در راستای خدمات رسانی به عشایر، مرمت و بازسازی راههای عشایری، ساخت پل در مناطق صعب‌العبور، آب‌رسانی و نزدیک رسانی آب در ییلاقات، ایجاد آبشخورها برای دام عشایر و … است.

وی با اشاره به استفاده از انرژی‌ها و تکنولوژی‌های نو، از استفاده نانوتکنولوژی در امر راه‌سازی در یکی شهرستان‌های عشایرنشین خبر داد و افزود: این اداره کل و بسیج عشایر تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی به عشایر عزیز و رفع مشکلات آنها انجام خواهیم داد.

اسرافیل نژاد، مسئول بسیج عشایر استان، گفت: از سال 88 که سازمان بسیج امور عشایر به عنوان یک سازمان مستقل و به شکل رسمی تشکیل شد، تاکنون در جامعه عشایری در عرصه‌های فرهنگی و طرح تسلیح عشایر و سازندگی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعامل و همکاری با اداره کل امور عشایر استان و حل مشکلات عشایر، گفت: به یاری حق و با حمایت‌های سردار فرمانده سپاه عاشورا درصدد آن هستیم که مشکلات عدیده جامعه عشایری را به حداقل برسانیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.