هر کسی در زندگی خود دوستانی دارد که با حفظ نکاتی می‌تواند روابط خود را با آنان صمیمی و پایدار سازد.

رقیه یار احمدی جامعه در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هر کس برای انتخاب دوست خود معیارهایی از جمله فرهنگ اجتماعی،‌تحصیلات، خلق و خوی و ... را در نظر داشته و دقت در انتخاب دوست باعث شناخت وجود مشترک و صمیمیت میان افراد می‌شود.

وی در ادامه گفت: اعتدال در دوستی یکی از ارکان مهم در روابط دوستانه بوده بدین منظور که  نه با طرف مقابل خیلی زود صمیمی شوید و رازهای زندگیتان‌ را بازگو کرده و نه بدبین و بی اعتماد نسبت به دوست خود باشید.

این جامعه شناس افزود: رعایت حد و مرزها و حریم‌ها با سوالات شخصی و ریز در مسائل خانوادگی وی دخالت کنید هر چند که هدف شما کمک به او بوده زیرا گذشت زمان نیز به تدریج به عمیق‌تر شدن روابط دوستانه بین شما کمک خواهد کرد.

یار احمدی در پایان تصریح کرد: حسادت، بی تفاوت بودن نسبت به دوست خود در شرایط بحرانی، انتقاد مالی تند، افشار رازها، رفت و آمد بیش از حد، بدگویی نسبت به دیگری، اعتماد بیش از اندازه از مهم ترین دلایل پایانی یک رابطه دوستانه بوده  ودر چنین شرایطی نه با دعوا ون ه با بی پاسخ گذاشتن تماس‌های وی، سعی در کم رنگ‌تر کردن ارتباط خود با طرف مقابل انجام دهید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار