دوازدهمین کنگره علمی ام اس با حضور متخصصان داخلی و خارجی از صبح امروز در محل مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران درساری آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، دبیر علمی دوازدهمین کنگره علمی ام اس ایران هدف از برگزاری این کنگره علمی را بررسی علل بروز بیماری ام اس و آگاهی رسانی به جامعه برای راهکارهای پیشگیرانه بروز این بیماری اعلام کرد.

محمود عابدینی گفت : در این کنگره علمی دو روزه افزون بر 300 پزشک متخصص مغز و اعصاب داخل و خارج از کشور حضور دارند و 39 مقاله برگزیده از سوی هیات داوران علمی این رویداد مهم پزشکی در این کنگره قرائت می شود.

وی افزود : در مجموع 355 مقاله از سوی پزشکان داخلی و خارج به دبیرخانه کنگره ام اس ایران در ساری ارسال شده که 39 مقاله در کنگره قرائت و مابقی نیز در قالب پوستر و کتابچه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

به گفته وی 216 مقاله ثبتی در دبیرخانه این رویداد علمی و آموزشی در قالب پوستر تدوین و به سه پوستر برتر نیز از سوی دبیرخانه جوایزی اهدا می شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره علمی ام اس ایران گفت : طبق آمار رسمی حدود 85 هزار نفر در ایران به بیماری ام اس مبتلا هستند که اکثر این بیماران را زنان و دختران جوان تشکیل می دهد.

عابدینی استرس، فشارهای عصبی و روحی روانی را علت اصلی بروز این بیماری در افراد دانست و مهمترین راهکار برای کاهش این فشارها را نیز ورزش دانست.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب مازندران گفت: در این استان حدود سه هزار نفر به ام اس مبتلا هستند که بیشتر مبتلایان به این بیماری در مازندران را زنان و دختران جوان 20 تا 30 سال تشکیل می دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام /ت

برچسب ها: ساری ، آغاز ، بکار ، کنگره ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.