در راستای توانمند سازی و توسعه مهارت‌های خود اشتغالی زندانیان تفاهم‌نامه همکاری بین مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و مدیر کل زندان‌های استان امضا و مبادله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ "فرزین حق پرست" در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته آموزش و ترویج صنایع دستی در زندان‌ها، افزود: کیفیت صنایع دستی تولید شده در زندان ها به ویژه زندان تبریز بسیار خوب و قابل مقایسه باسایر برندها است.

وی گفت: نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی جهت برگزاری دوره های آموزشی و معرفی اساتید و مربیان کار آفرین برای ارائه آموزش های استاندارد و ارتقاء سطح کیفی و کمی به گونه ای که منجر به ایجاد فرصتهای شغلی پایدار شود، از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای مددجویان زندان‌های استان می باشد.

حق پرست ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همدلی بین دو اداره کل، شاهد ایجاد اشتغالی مولد و پایدار در بین زندانیان باشیم و دردی از آلام این قشر ضعیف و نیازمند کاسته شود.

مدیر کل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی هم در این نشست با بیان اینکه هدف از این  تفاهم نامه توسعه و ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه پیرامون برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی صنایع دستی در سطح زندانها است، افزود: ایجاد فرصت های آموزشی و ترویجی به منظور توانمند سازی و تربیت نیروی انسانی وبهره گیری از پتانسیل ها و ظرافت های هنری در رشد و توسعه قابلیت های فنی و خود اشتغالی در میان مددجویان تحت پوشش اداره کل زندان ها از دیگر اهداف ایجاد و انعقاد این تفاهم نامه همکاری به شمار می رود.

میرعلی اکبر بنی هاشمی تاکید کرد: کاهش میزان بیکاری و کاهش احتمال بازگشت مجدد زندانیان، عمده هدف آموزش صنایع دستی و حرفه های مختلف در زندان ها است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.