سلطان نشین عمان از آلمان تانک می خرد

شرکت آلمانی به دنبال صدور تانک به سلطان نشین عمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت تسلیحاتی آلمانی «کراوس مافی وگمن» مایل به صدور هفتاد دستگاه تانک از نوع لئوپارد به سلطان نشین عمان است.

بر این اساس صادرات تسلیحات آلمان به علت بالا بودن مبلغ پرداخت ها و زیاد بودن بخشی که به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و ناتو صادر می شود از جمله صادرات به مناطق بی ثبات مثل خاورمیانه، به دقت زیر نظر است.

عمان از شرکت کراوس مافی وگمن و شرکت ترکیه‌ای رقیب آن خواسته است پیشنهاد خود را برای فروش تانک ها که به گفته تحلیلگران ارزش آن از دو میلیارد یورو (2.14 میلیارد دلار) فراتر می رود، اعلام کنند.

شورای امنیت فدرال آلمان که مسئول نظارت بر صادرات نظامی آلمان است به شرکت کراوس مافی وگمن مجوز موقت صدور یک دستگاه تانک لئوپارد را برای آزمایش شدن در عمان صادر داده است. این شورا اعلام کرده است این اقدام به معنای موافقت اصولی با صدور همه تانک های درخواستی به عمان نیست.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان سال گذشته قول داد در دادن مجوز صدور سلاح آن هم در شرایطی که آلمان در صدد کمک به کاهش تنش در خاورمیانه است، بیشتر دقت کند. به رغم این تعهد، دولت آلمان در نیمه نخست امسال با افزایش چشمگیر صادرات تسلیحات این کشور موافقت کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار