انفجارهای تروریستی جنوب بیروت محکومیت گسترده جهانی را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، بان کی مون – دبیر کل سازمان ملل – روز پنج شنبه انفجارهای تروریستی در "برج البراجنه" در حومه بیروت، که بر اساس گزارش ها به شهادت دست‌کم 43 نفر و زخمی شدن بیش از 240 نفر منجر شد، محکوم کرد و خواستار آن شد که  عاملان این اقدام تروریستی به سرعت دستگیر و محاکمه شوند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز ضمن محکومیت حملات تروریستی بیروت در بیانیه ای اعلام کرد: "چنین اقدامات تروریستی فقط تعهد ما را به حمایت از نهادهای دولتی لبنان، از جمله دستگاه های امنیتی، برای اطمینان خاطر یافتن از لبنانی باثبات، مستقل و امن تقویت می کند."

علاوه بر این، رهبران گروه های فلسطینی عضو سازمان آزادیبخش در لبنان هم با صدور بیانیه ای، جنایت تروریستی را در منطقه برج البراجنه در حومه جنوبی بیروت محکوم کردند. اعضای این سازمان با تاکید بر حفظ امنیت و ثبات لبنان و همراهی با مردم این کشور و گروه های سیاسی و ملی لبنان برای مقابله با همه توطئه ها علیه این کشور تاکید کردند هر گونه حمله به لبنان به معنای حمله به ملت فلسطین است.

جنبش التوحید لبنان، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، الازهر مصر، امير کويت، مقامات اردنی و نخست وزیر لبنان نیز حملات انتحاری حومه جنوبی بیروت را محکوم کردند و از همه لبنانی ها خواستند برای مقابله با تروریست ها متحد شوند. سفارت ايران در لبنان هم انفجارهای بيروت را اقدامی وحشيانه خواند.

دو انفجار تروریستی روز پنجشنبه حومه جنوبی بیروت را لرزاند. این انفجارها به شهادت دست کم 43 نفر و زخمی شدن بیش از 240 نفر منجر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارها را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار