کارگردان نمایش «ترور» در خصوص مناسبتی نبودن آن و امکان اجرای دوباره آن در هر زمان و هر سالنی گفت.

حمیدرضا نعیمی کارگردان نمایش «ترور» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان نمایش ترور درباره زندگی و تنهایی یک تروریستی است که انتخابش را در کشتن شخص مورد نظر کرده و هیچ تردیدی ندارد، اما مادر او اعتقاد دارد که تروریست 35 سال قبل در هنگام تولد مرده است و او موفق به دفنش شده تا روحش را در چنگال ارواح شریر نجات دهد که تروریست در مسیر کار خود با دختر زیبایی آشنا می‌شود و ...
 
نعیمی با بیان اینکه «من تاریخ نویس نیستم بلکه درام‌نویس هستم» بیان کرد: تاریخ برایم کشف و نگاه دوباره است و نگاه خودم را بدون اینکه بخواهم تاریخ را تحریف کرده باشم به مخاطب عرضه دارم که ممکن است عده‌ای موفق و یا مخالف آن باشند.
 
وی در این راستا ادامه داد: نمایش «ترور» به هیچ وجه اثر مناسبتی نیست و در هر زمان و هر سالنی که شرایط اجرا داشته باشد قابل اجرا است و کار بر روی این متن با کار بر روی آثار شکسپیر هیچ تفاوتی ندارد چون می‌بایست تئاتری با تمام آنچه دوست دارم از اجرای یک نمایش روی صحنه ببرم. به همین دلیل بهترین طراح‌ها و بازیگران تئاتر و سینما در یک کار گردهم جمع می‌آورم تا مخاطب در ابتدا اثری دل‌انگیز ببیند و با اندیشه و ایده کار برخورد کند.
 
کارگردان نمایش «ترور» در رابطه با بازیگران اثر اظهار داشت: گروه از 21 مرداد ماه تا به امروز به صورت فشرده در حال تمرین است و بر این باورم که ما به مخاطبان بدهکاریم و لذا سعی می‌کنیم بیش از حد سخت بگیریم تا مخاطب از سالن تئاتر راضی بیرون بیاید با رفتن میترا حجار توانستیم یکتا ناصر را جایگزین ایشان کنیم که از بازیگران مستعد و توانمند سینما هستند و از طرفی چند سالی است که کار تئاتر هم می‌کنند توانستند با تمرکز و تمرین‌های متداوم در مدت زمان کم به گروه برسند.
 
نعیمی در خصوص شیوه اجرایی اثر عنوان کرد: مثل همیشه دلبسته و عاشق شیوه برشت هستم اما نه اینکه جای پای دیگر سبک‌ها در کارم دیده نشود و از آنها فاصله بگیرم.
 
نعیمی با بیان اینکه سعید ذهنی پس از شش سال به تئاتر بازگشته اظهار داشت: این قهر ناخواسته سعید ذهنی باعث شد بسیاری از تئاتر و اجراها از هنر ایشان بی‌بهره باشند و من بسیار خوش‌شانس بودم که این در نمایش من مرا همراهی کردند و با طراحی و مهندسی که صدا توسط آیدین الفت صورت گرفته قطعا یکی از زیباترین موسیقی‌ها خواهد شد.
 
گفتنی است نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 28 آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر ساعت 19 روی صحنه می‌رود.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار