کارشناس مسکن گفت: مسکن به عنوان یک کالای مصرفی قیمت واقعی ندارد و در‌ هر شهری و منطقه‌ای قیمت خاص خود را داراست‌.

 احمد رضا سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قیمت واقعی مسکن گفت: در حقیقت مسکن کف معنی ندارد زیرا مسکن کالایی نیست که قیمت واقعی داشته باشد املاک در هر شهر و در هر منطقه‌ای حقیقت خاصی دارد. 
 
وی افزود: با توجه به اینکه مسکن کالایی است که در حال رکود است به طوری که بسیاری از فروشندگانی که نیاز کمتری به آن دارند و قیمت‌ها را کاهش داده به فروش می‌رسانند. 
 
سرحدی گفت: قیمت مسکن نسبت به تورم عمومی کمتر بوده و آن نشان دهنده‌ی آن است که حبابی مسکن را تهدید نمی‌کند و قیمت‌ها کاملا واقعی شده است منظور از به کف رسیدن قیمت‌ها حباب خارج شده است. 
 
این کارشناس مسکن گفت: از نظر خرید در حال حاضر بهترین زمان برای انجام خرید است اما نمی‌توان از مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده کرد و در آینده نزدیک هم قیمت‌ها افزایش نخواهد یافت و شاید احتمال کاهش را نیز داشته باشیم و سودی به سودگران نخواهد بخشید. 
 
 وی در پایان در خصوص تاثیر بسته حمایت دولت در مورد مسکن گفت: بسته اقتصادی دولت در خصوص مسکن بی تاثیر نیست اما با کاهش قیمت‌ها بازار تحرک پیدا خواهد کرد و این بسته تحرکی در بازار ایجاد نخواهد کرد و تسهیلات ارائه شده طوری نیست که مردم را توانمند سازد که خرید کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
برچسب ها: مسکن ، قیمت ، بازار ، کالا ، تورم ، دولت ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار