رييس سازمان بسیج رسانه گفت: کنترل شبکه‌‌های اجتماعی از دست مسئولان خارج شده است و با همه تذکرات حاضر به فیلتر کردن نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛مسعود بصیری امروز در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس مدیران بسیج رسانه کشور در مشهد، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده روزهای بهتری در حوزه رسانه داشته باشیم، اگر ۳۶ سال پیش بسیج رسانه تشکیل می‌شد گام‌های موثرتری می‌توانستیم تاکنون برداریم. 

وی افزود: همکاران ما در استان‌ها گام‌های فراوانی برداشته‌اند به عنوان مثال ۱۰۰ دفتر در کل کشور و ۳۲ کانون در کنار ۳۲ دفتر مرکزی ایجاد شده است، همچنین ۶ هزار خبرنگار بسیجی از سراسر کشور جذب مجموعه شده‌اند که برای همگی آن‌ها کارت صادر شده است. 

رییس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: در زمانی که دشمن بخش عظیمی از نیرو‌ها و سرمایه‌ خود را علیه کشور در حوزه رسانه وارد کرده است تا انواع گوناگون راه‌های نفوذ را پیدا کند، در برگزاری چنین همایش‌هایی باید اقدامات جدی‌تری در فضای رسانه به وجود آید. 

بصیری اظهارکرد: باید متوجه باشیم که رسانه‌ها شاید نتوانند به مردم طریقه فکر کردن را بیاموزند اما می‌توانند بگویند به چه چیزی فکر کنند به عنوان مثال غرب با راه‌اندازی ماهواره و ۱۱۳ کانال فارسی‌زبان و ۲۵۰ کانال انگلیسی زبان و قرار دادن ۳۱ ماهواره در مدار خطی ایران نشان داده سرمایه زیادی را در این راه خرج کرده است بر این اساس باید راه‌های نفوذ در داخل کشور بسته شود. 

وی ادامه داد: اختیار کنترل شبکه‌های اجتماعی از دست مسئولان خارج شده است و با همه تذکرات حاضر به فیل‌تر کردن نیستند. 

رییس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: باید رسانه‌ها را از حالت تعریف‌گرایی خارج کنیم و از قبیله‌گرایی دور شویم، مسئولیت ما سنگین است؛ دشمن امیدهای زیادی در این راه بسته که تغییر فکر و اندیشه ایجاد کند. 

بصیری در پایان یادآور شد: باید شرایط مناسبی برای معیشت خبرنگاران ایجاد شود، چراکه متولی خاصی در کشور ندارند، بنابراین بسیج رسانه باید با چ‌تر خود این قشر را زیر چترش قرار دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.