مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: از سال گذشته 893 حلقه چاه غیرمجاز انسداد یا تقلیل و اصلاح مصرف داده شد که در احیای ذخایر سفره‌های آبی استان قزوین تأثیر به‌سزایی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حمید قزوینی افزود: در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز، تقلیل و اصلاح مصرف چاه‌ها 150 میلیون متر مکعب در مصرف ذخایر سفره‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین تشریح کرد: از مهر ماه سال گذشته 551 حلقه چاه انسداد، 190 حلقه تقلیل و 152 حلقه چاه اصلاح مصرف در راستای آیین نامه مصرف بهینه تا مهرماه سال جاری از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان عملیات اجرایی آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این استان دارای چند رودخانه اصلی و چند رودخانه فرعی و فصلی بوده که طول رودخانه‌های استان دو هزار و 800 کیلومتر است.

وی افزود: تمامی بستر رودخانه‌های استان قزوین متعلق به دولت است و شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نماینده حاکمیتی از سوی وزارت نیرو در نظارت بر حریم و بستر رودخانه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: برخی از حریم رودخانه‌ها در تملک و مالکیت مردم منطقه بوده ولی حق استفاده از اراضی درون حریم و ساخت و ساز در آن باید با نظارت و موافقت این شرکت صورت گیرد.

قزوینی با بیان اینکه در چند سال اخیر خسارت‌های وارده بر اثر سیلاب‌ها ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز بوده عنوان کرد: بیشتر این خسارت‌ها ناشی از تخطی مالکان از قوانین حاکم بر حریم و بستر رودخانه‌ها بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات شرکت‌ آب منطقه‌ای استان قزوین در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از اسفند ماه سال 93 بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ منابع طبیعی به جد با همکاری دستگاه قضایی استان دنبال و پیگیری می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته بیش از 60 مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های استان با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: حلقه ، چاه ، غیر مجاز ، قزوین ، انسداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.