تاکنون بالغ بر هفت‌هزار و 500 نفر در مرکز استان سمنان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ فرماندار شهرستان سمنان از آیین اربعین حسینی به عنوان بزرگترین تجمع بی‌نظیر و عظیم مسلمانان جهان یاد و اظهار کرد: این حرکت خودجوش دارای برکات زیادی در بخش‌های معنوی،سیاسی و اجتماعی‌ در جهان اسلام است.
سید عباس دانایی با اشاره به حضور بیش از 20 میلیون زائر در اربعین حسینی سال گذشته در کربلای معلا گفت: تا امروز بیش از هفت هزار و 500 نفر در استان سمنان جهت اعزام در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از 3 برابر شده است. 
 
وی افزایش سه برابری داوطلبان حضور در اربعین حسینی را نشانه‌ای از شور و عشق مردم به سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین ارزیابی کرد و افزود: اربعین حسینی پیامی روشن به دشمنان اسلام ناب محمدی دارد و آن عشق به اهل بیت (ع) و شهادت در راه خدا و بیداری اسلامی است.

 دانایی با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم در خصوص رفت و آمد زائران از شهرستان سمنان به مرز مهران صورت گرفته تصریح کرد: تاکنون بیش از 80 دستگاه اتوبوس آماده اعزام شدند و گروه‌ها می‌توانند پس از ثبت‌نام و اخذ روادید برای اعزام از طریق این وسائل نقلیه اقدام کنند.

 وی در خصوص شیوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مراسم پیاده‌روی روز اربعین، نیز گفت: شماره حساب 721251 نزد بانک انصار شعبه مرکزی آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی است. همچنین اماکن متبرکه، مساجد و پایگاه‌های بسیج نیز به عنوان مراکز جمع‌آوری کمک‌های غیر‌نقدی آماده دریافت نذورات مردم شهرستان سمنان است. 
 
فرماندار سمنان از تهیه و پخش بروشورهای اطلاع‌رسانی با محتویات بهداشت و درمان برای زائران خبر داد و گفت: سلامت زائران در طول سفر از نکات مهمی است که باید مسئولان و بویژه خود زائران به آن توجه خاص داشته باشند‌.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.