عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: عربستانی‎ها با پیگیری سیاست‎های ضد ایرانی هیچگاه راه به جایی نخواهند برد.

"صفر نعیمی‌رز" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در روند اجرای برجام متعهد شدن آمریکایی‎ها یکی از اصولی است که باید مد نظر گرفته شود، گفت: فرمان 9 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب به عنوان اصولی در اجرای برجام همگان را موظف به حرکت در مسیری مشخص کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره ساز و کار مراقبت از برجام اظهار داشت: در ابتدا رهبر معظم انقلاب یکسری از مسائل برجام را برای تصمیم‌گیری به مجلس واگذار کردند و بعد از آن نیز برجام برای ارزیابی بیشتر به شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان ارجاع شد.

وی گفت: "شورای عالی امنیت ملی" متولی تشکیل هیئت نظارت بر اجرای برجام می‌باشد.

نعیمی‌رز درباره ارئه قطعنامه‌ای ضد ایرانی از سوی سعودی‎ها به کمیته حقوق بشر سازمان ملل به دلیل کمک به سوریه، متذکر شد: وظیفه شرعی و قانونی ما این است که در حد توانمان به کشورهایی که موج بیداری اسلامی در آن‌ها شکل گرفته و یا در حال شکل‌گرفتن است، کمک کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه مسئله حمایت ایران از کشورهای اسلامی قابل کتمان نیست، اظهار داشت: اینگونه اظهارات تنها با هدف عناد با جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی پیگیری سیاست‎های اینچنینی از سوی دولت مزدور عربستان را تلاش بیهوده عنوان و خاطر نشان کرد: آل سعود همواره به دنبال بهانه‌ای بوده تا علیه ایران به مجامع بین‌المللی دادخواهی کند، اما همان طور که تا به امروز نتوانسته هیچ غلطی کند، از این به بعد نیز تصمیمات و نقشه‌های شومشان نقش بر آب می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار