فرماندار مشگین‌شهر از افتتاح و بهره برداری سد احمد بیگلو مشگین شهر در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم امامی گفت: با افتتاح سد احمد‌بیگلو در سال آینده، 3 هزار و 500 هکتار از اراضی‌دیم حومه مشگین‌شهر تحت پوشش شبکه آب‌رسانی این سد قرار می‌گیرد.

وی افزود:21 میلیارد تومان با تخصیص 100درصد از ردیف اعتبارات صندوق توسعه ملی به حوزه آب شهرستان اختصاص یافت که با آمایش منطقه‌ای و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و امور آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل در سطح شهرستان شاهد تحولات اساسی در حوزه آب آشامیدنی و آب زراعی کشاورزان می‌شویم که اجرای طرح آمایش در تامین آب شرب و آب کشاورزی پایدار در شهرستان حایز‌اهمیت است.

فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد احمد بیگلو افزود: اعتبارات سد احمد‌بیگلو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین و در حال انجام است کارگاه‌ها در دوشیفت کاملا فعال بوده و در تلاش هستیم تا عملیات اجرایی شبکه تا دهه مبارک فجر تمام شود و از محل آب‌های جاری و نزولات جوی و وضعیت موجود رودخانه در ایام دهه فجر به صورت آزمایشی شبکه آبیاری را در اراضی پایین دست تست کنیم.

امامی گفت: مصمم هستیم تا پایان سال 95 عملیات اجرایی سد احمد‌بیگلو و پایاب سد را به پایان رسانده و شاهد خروجی مثبت از راه اندازی این سد و رونق یافتن بخش کشاورزی در اراضی دیمی به مساحت 3 هزار و 500 هکتار در منطقه بشویم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.