گاهی در زندگی ممکن است مرد به دلیل مسائلی خشمگین شود و این هنر زن بوده که می‌تواند او را آرام سازد.

منیژه‌ غلام پور روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پرخاشگری مرد نسبت به همسر خود یکی از دلایل اصلی اختلافات زوجین بوده که پیش از ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل باید مطمئن شد که زن کاری انجام نداده است که موجب خشم و پرخاشگری همسرش شده باشد.
 
وی گفت: سعی کنید خود را  از این افکار که همسرتان شما را نالایق، بی عاطفه، بی مسئولیت می‌أاند رها سازدید و این اطمینان را داشته که خشم وی بر اساس مشکلات خودش بوده و رفتار شما سبب ایجاد آن نشده و با این نگاه تا حدودی می‌توان آرام و راهکارهای مختلف را انجام داد.
 
غلام‌پور افزود: هیچ گاه در زمان خشم همسر با او مقابله به مثل نکرده و سعی نکنید که تلافی یا او را تحت فشار روانی قرار دهید و باید عواقب احتمالی رفتار و گفتار خود را در نظر داشته باشید.
 
این روانشناس در پایان تصریح کرد: راه هایی از جمله ابراز احساسات خوش بینانه، رفتار همراه با نرمش، گفتگو و پافشاری معقول، مراجعه به مشاوره در صورت لزوم، ابراز عواطف و احساسات به همسر خود، همدلی با وی، و گاهی برای مستحکم نگه داشتن پایه زندگی نیز کوتاه آمدن از سوی زن نیز بسیار مهم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار