رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارداشت: با احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی در خوزستان موافقت شد و مجوز لازم در این خصوص صادر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر اسماعیل ایدنی با اعلام این خبر گفت :به دنبال تداوم بحران ریزگردها و مشکلات تنفسی در سال های گذشته، این دانشگاه درخواست راه اندازی یک مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی بیماری های تنفسی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد که خوشبختانه وزیر محترم بهداشت نیز با احداث بیمارستان فوق تخصصی تنفسی در خوزستان موافقت کرد و مجوز لازم در این خصوص صادر گردید.

وی افزود: هم اکنون نیاز سنجی، صدور مجوز احداث و توافقات کلی برای ساخت این بیمارستان انجام شده و تامین منابع مالی نیاز به تصویب و پیش بینی ردیف بودجه برای احداث توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دارد.

دکتر ایدنی در خصوص مراحل قانونی احداث این بیمارستان گفت: پس از مرحله صدور مجوز تاسیس بیمارستان که صورت گرفته است، حال می بایست بودجه احداث آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز تصویب و پیمانکار مربوطه برای احداث بیمارستان تعیین تا شروع به ساخت گردد و سپس برای بهره برداری به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان بهره بردار داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطر نشان کرد: همچنین باید کار کارشناسی با توجه به استعداد، ظرفیت و تعداد تخت های لازم برای بیمارستان انجام شود  .پروسه ساخت یک بیمارستان حداقل سه تا چهار سال به طول می انجامد که البته کمک خیرین و سازمان های حمایتی، روند انجام کار را سریع تر خواهد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار